ניר זליחובסקי משחק על הבמות כבר שש שנים, אבל לא שמעתם עליו כי אתם לא הולכים לתיאטרון. את שמות פליטי הריאליטי שרצים לכם על המסך בסך אתם לא מעזים לשכוח.
ב־2009, כשסיים שלוש שנות לימוד משחק בניסן נתיב, התחיל לככב בהצגות, ומאז לא ירד מהבמה. בין היתר שיחק בהבימה ב״הסוחר מוונציה״, ״מלכת היופי של לי-נאן״ בתיאטרון תמונע, וב״מי שם?״, ״לילה לא שקט״ ו״זהב טורקי״ בקאמרי. הוא גם הבליח בסרט ״רווקה פלוס״ של דובר קוסאשווילי, ושיחק בעונה השלישית של ״הבורר״ וב״איפה אתה חי?״ בערוץ 1.
ואם זה לא מספיק, הבחור המוכשר בן ה־31, שהעביר את ילדותו ברמת גן ובשווייץ, שירת בתיאטרון צה״ל, והוא מנגן בפסנתר, גיטרה, מפוחית, עוד, אקורדיון ובהרמוניום, שר, רוקד, צולל, משיט מפרשיות ורוכב על אופנוע.

עם כל האקסטרים הזה, למה בחרת דווקא במשחק?
״מאז ומתמיד רציתי להיות שחקן. אני אוהב לשחק. תמיד אהבתי להיכנס לעולם אחר. בתור ילד שיחקתי לוחם ביער מכושף. הייתי הולך עם זה עד הסוף, מאמין לזה, בונה ממלכה, מציל נסיכה ונלחם בדרקונים. היום אני עושה אותו דבר, רק על הבמה במקום בפארק. משחק זה מקצוע מדהים. ברגע שהאור עולה, אני יכול לעשות הכל, להיות הכל״.

מתי עמדת לראשונה על במה?
״כשהייתי בן 13 אמא שלי רשמה אותי לביכורי העתים, מרכז אמנות בתל אביב. ההצגה הראשונה ששיחקתי בה הייתה 'טעונים', מחזה מקורי על ילדים שמסתתרים ביערות בשואה. אני שיחקתי חייל נאצי צעיר - קצת הארדקור לתפקיד ראשון ולילד בן 13. אני זוכר שבהצגה הראשונה הייתה לי בחילה מטורפת. עד לרגע שעליתי לבמה, רק רציתי שמישהו יגיד לי שביטלו את הערב, ואני יכול ללכת הביתה. אבל אז עליתי על הבמה והכל הסתדר. כל חלק נפל למקום שלו, והרגשתי בבית״.
 
אז לא הייתה פדיחה?
״למזלי לא. אבל לא מזמן נפלתי מהבמה באמצע הצגה. למזלי זה נגמר בלי נזק ועם גל של צחוק, שגם אני הייתי חלק ממנו״.
 
מה זאת אומרת שגדלת ברמת גן ובשווייץ?
״בשווייץ ביליתי כמה שנים כילד, בגלל שליחות של הורי מטעם העבודה. בשנים האחרונות אני גר בתל אביב, קרוב להבימה. אני אוהב את תל אביב, אוהב שהכל קרוב״.

איפה אפשר לראות אותך עכשיו?
״בהצגה החדשה 'הבן הטוב' בהבימה. כתב אותה שי גולדן. ההצגה מבוססת על הספר 'הבן הטוב' שכתב על חייו. את ההצגה ביים איציק ויינגרטן. אני משחק את התפקיד הראשי. למי שלא ראה את 'מחוברים' או קרא את הספר, לא אהרוס את הסיפור. רק אומר שאני בר מזל שהזדמן לי להיות חלק מההצגה הזאת. בפעם הראשונה שקראתי את המחזה, לא יכולתי להוריד אותו מהידיים. שי עשה עבודה מדהימה ואמיצה, ואני מאושר שאני חלק מזה. אני חלק מקאסט של שחקנים מדהימים: יובל שלומוביץ, טטיאנה קנליס־אולייר, רוברטו פולק ועמוס בוארון, וכמובן מקבל דחיפה חשובה ומשמעותית מהסוכן שלי חיים שרגא״.
 
יש איזה חלום שעוד לא הגשמת? תפקיד שלא עשית?
״החלום שלי לאו דווקא קשור לתפקיד מסוים או לדמות ספציפית. אני חולם לקום בבוקר עם האישה שאני אוהב, לשחק שוטרים וגנבים עם הילדים שלי בפארק, ולעלות בערב על הבמה״.