מה עושים עם כמה חבר׳ה שהחליטו להתאחד ללהקת נונסנס, ובחרו לעצמם את השם ״האשכנזים״? מילה אחת, שבבחירות האחרונות היוותה חומר נפץ לעימותים, התנגשויות, שסעים וקיטובים.

אורי זלצמן ויאיר פיש, שניים מחברי הלהקה, דווקא מסבירים שלא היה בבחירות השם שום ניסיון לייצר פרובוקציה או אמירה. ״כשהתחלנו, השם שלנו היה מכקלה (מכה־קלה), אבל מהר מאוד שמנו לב שכולם קוראים לנו 'האשכנזים', וזרמנו עם זה״, מסביר זלצמן. ״מתריס? לא חשבנו על זה ככה, זה פשוט מי שאנחנו. מה לעשות, אנחנו אשכנזים״.
ואלה הם ״האשכנזים״: חוץ מזלצמן ופיש (שהבליח לרגע ב״אח הגדול״) חברים בלהקה גם ניר ברק, עמית רייס ויואב כהן, ויש גם את דני קרפל. ״הוא פשוט איתנו כל הזמן, אבל אנחנו לא נותנים לו לעלות לבמה״, צוחק פיש.
הם מזכירים קצת את החבר׳ה של דומינו גרוס ופרוזאק. חבורה של מוכשרים, שחקנים וקומיקאים. הם הכירו בניסן נתיב, למדו באותה כיתה, ומעלים מופע מערכונים שרץ כל שבוע בצוותא וברחבי הארץ.

הם הספיקו להופיע במערכונים קורעים מצחוק במשדר יום העצמאות של ערוץ 1 ובמופע מחווה לאפרים קישון בקאמרי, ולאחרונה צילמו פיילוט לתוכנית אלתורים חדשה. קרפל (הזכור כאיש החרגול מ״פלטפוס״) הוא כותב ומפיק המופע.
איך נוצר החיבור ביניכם?
פיש: ״החיבור קרה בלימודי משחק בסטודיו ניסן נתיב. כולנו היינו באותה כיתה, ומהר מאוד נהיינו חברים מאוד קרובים. במהלך הלימודים היו ערבי במה פתוחה לסטודנטים, ומצאנו את עצמנו חוזרים לעבוד זה עם זה במערכונים שכתבנו. בשנה השלישית נשלחנו לייצג את בית הספר באליפות ישראל באימפרוביזציה - וזכינו. מאז אנחנו לא עוזבים זה את זה״.
בבחירות האחרונות השד העדתי כיכב בגדול, וגרם לפילוג נוסף בעם. בתור מניפי דגל האשכנזים, מה דעתכם על זה?
זלצמן: ״לשמחתנו, במדינה שלנו יש כל שנתיים מערכת בחירות חדשה, אז  ממש בקרוב נוכל לעשות מערכת בחירות בלי פילוגים ושדים עדתיים״.
איך קיבלתם את תוצאות הבחירות? 
״חלקנו בערוץ 10, חלקנו בערוץ 2. רק פיש ראה ערוץ 1. הוא טיפוס כזה״.
לא בא לכם לדבר פוליטיקה. הבנתי. על מה אתם צוחקים במופע שלכם? מאיפה החומרים?
פיש: ״המופע הוא נונסנס, עם סנס. ובגדול - כל מה שמצחיק אותנו. אפשר למצוא שם מערכון על ההצלחה הכבירה של הכדורגל הישראלי, על אמא של נירו, וכמה מערכונים שצוחקים בעיקר על עצמנו״.
אתם עושים משהו שכיום נחשב לפחות פופולרי. יש שיגידו פרינג'. אתם לא מרגישים קצת כמו עולם הולך ונעלם?
 
״אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים. לפי הקהל שמגיע, לא רק שהעולם לא נעלם, הוא הולך ומתרחב״.