רגע לפני הפגישה עם ליאור סושרד התקשרתי לעדכן אותו שאני כבר במקום. תוך כדי שהוא ענה לי, שמעתי אותו מתמקח עם המוכר בחנות: "תעשה לי ב־25". כששאלתי אותו איפה אני תופס אותו, אמר: "תן לי כמה דקות, אני בדיוק משפיע פה על מישהו לעשות לי מחיר".

אז כן, סושרד בתפקיד גם כשהוא לא בעבודה. "התחום שלי נקרא אמן חושים", הסביר סושרד, "מנטליסט בלועזית. אמני חושים משתמשים בחמשת החושים שלנו, כדי ליצור חוויה של חוש שישי. זאת כל התורה על רגל אחת. הרעיון הוא להשתמש בטכניקות מעולם הפסיכולוגיה, כדי לעשות קטעים מטורפים עם הקהל".
נולדת עם זה?

"אני עושה את זה מאז שאני ילד. בגיל 13 הופעתי לחברים בימי הולדת. מבחינתי, זה תמיד היה הייעוד שלי".
אתה מופיע המון בחו״ל, הופעת ביום הולדת 70 לחיים סבן בחווילתו בברלי הילס עם כל המי ומי בהוליווד. בארץ לא כל כך רואים ושומעים אותך.
"אם אתה מתכוון לזה שלא שומעים עלי במדורי הרכילות, ולא רואים אותי באירועים, זה מכיוון שהדברים האלה לא כל כך מעניינים אותי. אני עסוק מאוד בפרויקטים ובעבודה. אני מופיע המון בארץ. הופעות פרטיות, בחברות ופו'. המצאתי קונספט: אינפוטיימנט. מידע ובידור. בהופעות אני שותל מסרים שקשורים ללקוח, ככה שיש בזה ערך מוסף. לדוגמה, הופעתי בשבוע שעבר בשווייץ, לחברת שעוני סווטש. העליתי חמישה אנשים על הבמה ועצרתי להם את השעון. שעון אחד לא הצלחתי לעצור - בכוונה - וזה היה השעון של סווטש״.
כשאתה מכין קטע, אתה יודע מראש איך הוא יסתיים? יש מצב שאתה מופתע על הבמה?
״אני איש של אלתורים, אבל במופע אין מקום לטעויות. ניקח לדוגמה את ג׳יי לנו. התארחתי בתוכנית שלו חמש פעמים. ההפקה של התוכנית שלו מאוד מסודרת. הם רוצים לדעת הכל מראש, כי מצלמים לייב. בפעמיים הראשונות שהופעתי אצלו, הייתי צריך להגיד להם מראש כל דבר שיקרה, כל מילה שאוציא מהפה. בהופעות הבאות בתוכנית, כשכבר הכירו אותי, נתנו לי יותר יד חופשית״.
חמש פעמים אצל לנו. היית גם אצל ברברה וולטרס. איך אתה עושה את זה?
״מדובר בהרבה עבודה קשה, קצת מזל וחוצפה ישראלית. במסגרת הטיסות הרבות שלי, יוצא לי להכיר הרבה אנ־ שים שמזמינים אותי להופיע בכל מיני מקומות, וכל מיני הזדמנויות צצות. אני קופץ על זה. אני יוזם. אם ההזדמנות לא דופקת על החלון - תבנה את הדלת״.
אתה בעצם תוצר של תוכנית ריאליטי, "אורי גלר מחפש את היורש".
"לא בדיוק. באמת חיפשו יורש לאורי גלר, ומצאו תשעה שבאמת מתאימים. מדובר בתעשייה קטנה. כולם מכירים את כולם ומפרגנים זה לזה. זו הייתה פשוט תחרות בינינו, בלי כל הבולשיט של הריאליטי עם הסיפורים קורעי הלב. אני רואה את זה כעוד פרויקט שעשיתי ולא כבוגר ריאליטי. זה נתן לי מקפצה, כי יצאתי היורש של אורי גלר, אבל אני חושב שאם זה לא היה קיים, הייתי באותו מקום שבו אני היום, כי אני איש של עבודה ואני טוב על הבמה״.
אתה מופיע השנה באירוע הקיץ לבני נוער של קוקה־קולה. מה אתה מכין לנו שם?
״אני מופיע השנה לראשונה ב־ Coca-Cola Summer Love, לצד אמנים נוספים דוגמת מוקי, התקווה 6 ולירן דנינו, והאמת שאני מאוד נרגש לקראת האירוע. אני מכין להם מופע אינטראקטיבי, מיוחד ומבדר ביותר, שישאיר את כולם פעורי פה״.
עד כמה הקהל הישראלי שונה מהקהל בחו"ל?
״הקהל הישראלי יותר ציני, מאוד ספקן. וזה בא לטובתי, כי כל השנים השתפשפתי אצל הקהל הזה. מה שנקרא קשה באימונים - קל בקרב. הרבה יותר קל לי עם הקהל האמריקאי או האוסטרלי, שבאים בשביל הבידור והפאן, ולא מחפשים כל הזמן לגלות את הטריק. רק בגלל זה התחלתי רק לאחרונה לפתוח קופות בארץ, אחרי שאני עושה את זה כבר שנים בלאס וגאס ובעוד מקומות בעולם. הייתי סקפטי לגבי הקהל הישראלי, שיבוא ויקנה כרטיס לראות אותי בהופעה. הייתי חסר ביטחון לגבי זה, והייתי צריך את ההצלחות בעולם כדי לקבל אומץ לעשות את זה גם בארץ״. •