לא הרבה יודעים שרוני דלומי לא הגיעה לאודישנים של "כוכב נולד 7" (2009) סתם ככה. "אותרתי על ידי הפקת התוכנית, אחרי שבעיתונות הדרום הכתירו אותי כהבטחה. מלהק של 'כוכב נולד' קרא את הכתבה עלי והוזמנתי לאודישנים בבאר שבע". וההמשך הוא היסטוריה.
אבל דלומי לא ליקקה דבש בדרך לזכייה במקום הראשון. הילדה מהיישוב הדרומי עומר, בסך הכל תיכוניסטית בתקופת צילומי התוכנית, דורגה בקביעות במקומות הנמוכים בדירוג השופטים המשוקלל, בייחוד בדירוגו של גל אוחובסקי, שלא התלהב ממנה, בלשון המעטה.
נגד כל הסיכויים ולמרות הכל, דלומי ניצחה בגמר התוכנית, עם רוב של 61 אחוזים מהקולות, מול ולדי בלייברג. בגמר ביצעה דלומי את השירים "ככלות הקול והתמונה" של דני בסן, ו"אני אש" של רן דנקר ועילי בוטנר, והייתה לאישה הראשונה שזכתה בגמר, מאז נינט בעונה הראשונה ב־2003.

שש שנים חלפו מאז גמר "כוכב", ודלומי 2015 השתנתה לא מעט מאותה נערה שראינו ב־2009 על המסך. כיום, בת 23, היא מתגוררת בתל אביב עם בן הזוג אלון וייסמן, ואנחנו נפגשים על סט הצילומים של מותג הטיפוח "נקה 7", שדלומי נבחרה לפרזנטורית החדשה שלו.
שנתיים אחרי הזכייה ב"כוכב נולד" כבר זכית בתואר זמרת השנה. היית בסך הכל חיילת וחדשה בתעשייה. איך הרגשת עם כל השינויים שנפלו עלייך לפתע?
"אני מתרגשת מכל צעד בדרך שבה אני הולכת. כשהגיע תואר זמרת השנה זה היה מרגש מאוד. עם זאת זה גרם לי להבין שאני חייבת להמשיך לעבוד קשה, כדי שזה לא יהיה משהו רגעי וחולף. העובדה שרק שנתיים קודם הגעתי ל'כוכב נולד' גרמה לי להיות הכי אסירת תודה בעולם, ולא לקחת דבר כמובן מאליו". 
באלבומים שלך יש מוטיב חוזר של שירים בספרדית, עם השפעה לטינית מובהקת. מה מושך אותך לכיוון הזה?
"תמיד אהבתי את הסגנון הלטיני, הדרום אמריקאי. ב'כוכב נולד' שרתי שיר בספרדית שנקרא Cada Dia (ששרה מרתה גומז בפרויקט של עידן רייכל - ר"פ), שהיה בעצם קצה החוט לאלבום הלטיני שעשיתי אחר כך. מדובר בפרויקט שבו לקחנו שירים לטיניים ועשינו להם גרסאות עבריות".
ואז "תן" הפך ללהיט היסטרי ולשיר השנה. מדובר בשיר פרואני, שאת גרסתו הספרדית שרה גלוריה אסטפן. המלחין שלו, יאנמרקו סינייאגו, מודע למה שנהיה מהשיר בישראל?
"מבחינת זכויות יוצרים, יש אישורים לכל השירים מבעלי הזכויות המקוריים. אבל אני לא יודעת אם הכותב המקורי באמת ישב והקשיב לשירים בעברית או מודע למה שנהיה מהם בישראל".
באלבום השני שלך, "תחזיקו", כבר כתבת והלחנת את רוב השירים. מאיפה הידע?
"באלבום השני התחלתי לכתוב יותר. זה קרה באופן טבעי. זה הרגיש לי נכון, שיש לי מה לספר ולהגיד, במילים שלי, בלי שמישהו אחר יספר את הרגשות שלי במילים שלו. אני מתעסקת במוזיקה מאז שאני זוכרת את עצמי, ככה שזה לא משהו שנולד ביום אחד, אלא נבנה עם השנים". 
ועכשיו את הולכת להיות שופטת בריאליטי "בית ספר למוסיקה". מי היה מאמין שבתוך שש שנים תהפכי ממתמודדת לשופטת?
"מאוד מרגש אותי להיות חלק מפאנל המורים של 'בית ספר למוזיקה', אבל אני מרגישה לפעמים יותר כמו אחות גדולה. זה כבוד גדול בשבילי לשבת ליד שאר המורים, שהם אבן דרך במוזיקה הישראלית. בנוסף זה כבוד להיות חלק - אפילו הקטן ביותר - מדרך מוזיקלית של אנשים אחרים. לכן אני לוקחת די ברצינות את תפקיד 'המורה', וחושבת על הילדים, על השירים שהם בוחרים וכולי, גם אחרי שהמצלמה נכבית".
ויש לך גם תוכנית חדשה בערוץ הילדים.
"לא מזמן עלתה בערוץ הילדים תוכנית שנקראת 'אם רק תיתן'. בכל פרק אני מלווה ילד אחר במסע נתינה שונה: פעם עושים שוק 'קח תן', ופעם עוזרים למנקה הרחובות. זו תוכנית מדהימה, ונהניתי ממנה מכל רגע, והיא באמת מעוררת קריאה לנתינה".