פרידה מהים - תערוכת יחיד של יונתן גולדמן מתעדת מסע בדיוני על גבי רפסודה
במרכז התערוכה 'הגבול המערבי', של יונתן גולדמן, מסע ימי תיעודי-בדיוני שאליו יצא האמן על גבי רפסודה שבנה במו ידיו. המסע מתועד בעבודת וידיאו מרכזית, ולצידה מיצב ועבודות רישום על גבי מפות מטופלות. הרעיון לפרויקט נולד בעקבות הסיפור של קיבוץ יד מרדכי, שעלה על הקרקע בשנת 1936 כגרעין שנקרא 'מצפה הים' באזור העיר נתניה, ועבר בשנת 1943 אל מיקומו הנוכחי על גבול רצועת עזה.



כך נולד הרעיון של מסע ימי, אישי ופוליטי, לאורך קו החוף של ישראל, המשמש מצד אחד כאזור נופש ובילוי, ומצד שני כגבול הגיאוגרפי הטבעי היחיד של ישראל, הגבול היחיד שאינו ניתן למיקוח או לשינוי.


'דנה גלריה לאמנות', קיבוץ יד מרדכי

מי המציא את ה’לייק’? - 
אירוע TedX, שיתקיים ביום שני בנמל תל אביב, יתמקד ביזמות


בין המשתתפים ב-Tedx White City, האירוע הגדול מסוגו בישראל עד כה, גם ג’ארד מורגנשטיין, המעצב והיזם האמריקני שהמציא את כפתור הLike, תומר אביטל, העיתונאי שיזם את ‘לובי 99’, אורית פבלוב חוקרת מדיה חברתית בקרב אוכלוסיות ערביות ועוד דוברים רבים.



האירוע יתמקד באקו-סיסטם היזמי של ישראל (אומת הסטארטאפים) ויספק מקום מפגש ליזמים צעירים, לבעלי ניסיון וליזמים סדרתיים ומוכרים שכבר פרצו לעולם הרחב.


12.10, האנגר 11, לכרטיסים: www.TEDxWhiteCity.com.


אירוע TedX

יהורם גאון חוגג 100 - 
מופע מיוחד של הערב הרטרוספקטיבי ‘כביום היוולדי’, מוקדש לקידום תרומת איברים



את מופע ה-100 של התכנית ‘כביום היוולדי’, מקדיש יהורם גאון לעידוד החתימה על כרטיס ‘אדי’ ולמרכז הלאומי להשתלת איברים. במופע גאון מבצע את שיריו האהובים מכל השנים, סוקר את התחנות החשובות בקריירה שלו ושוזר בין השירים סיפורים והומור.
מחר, במשכן לאמנויות הבמה, תל אביב, ב-21:00. לכרטיסים 9080*.


יהורם גאון. צילום: אילן בשור

החלילן מהמלין - 
התזמורת הסימפונית הישראלית מארחת את מקסים רובצוב



בקונצרט השני העונה, תארח התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, את החלילן הרוסי מקסים רובצוב ביצירה 'החלילן מהמלין'. עוד בתוכנית: אדאג'ו מאת בטי אוליברו והסימפונייה החמישית של צ'ייקובסקי.


ראשון לציון 10.10, 11.10, רחובות 12.10, ת"א 13.10. כרטיסים בטלפון 03-9484840.




מקסים רובצוב

בקצב הסווינג -
 תזמורת הביד בנד של גלן מילר חוזרת לישראל



שלוש שנים אחרי שביקרו כאן, תזמורת הביג בנד של גלן מילר חוזרת לישראל. התזמורת, בניצוחו של וויל סלדן, תופיע פעמיים בישראל.



מאז מותו של מילר בתאונת מטוס מסתורית בשנת 1944, ממשיכה התזמורת לנגן את יצירותיו ועיבודיו ממש כמו שהוא רצה. וויל סלדן המנצח מנגן גם על הפסנתר איתו מופיעים על הבמה עוד 15 נגנים וזמרת אחת, שמכניסים את הקהל ברחבי העולם ל- Miller Mood.


12.10 בהיכל התרבות, תל אביב, 13.10, במרכז הקונגרסים, חיפה.



התזמורת של גלן מילר


רוק מתקדם - הרכב הפרוגרסיב קראוט-רוק ‘נקטר’ מגיע לישראל



‘נקטר’ היו אחת מלהקות הקראוטרוק/פרוגרסיב הראשונות בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת. על אף שחבריה אנגלים, רוב פעילות של הלהקה הייתה דווקא בגרמניה, שם נקראו “הלהקה האנגלית הטובה ביותר בגרמניה”.



ההרכב התאפיין בצליל אפל וגותי יותר מהרכבים דומים מאותה תקופה.בשנת 2003, הלהקה התאחדה ומאז מופיעה ברחבי העולם.


מחר, רדינג 3, תל אביב, כרטיסים ב www.eventim.co.il פתיחת דלתות ב-20:00.



להקת 'נקטר'


רקדני העתיד - להקת בודיטראפיק מלוס אנג'לס מגיעה עם ארבע עבודות



להקת 'בודיטראפיק', שהוקמה לפני כשמונה שנים על ידי ליליאן ברבייטו וטינה פינקלמן ברקט, מופיעה מאז בכל רחבי העולם. הרפרטואר של הלהקה כולל עבודות של כוריאוגרפים רבים בהם גם כמה ישראלים. בהופעותיה בארץ תעלה הלהקה ארבע עבודות, בהן עבודות של חופש שכטר וברק מרשל, שנוצרו במיוחד עבור הלהקה.


14.10 תיאטרון ירושלים,*6226, 15-17.10, המשכן לאמנויות הבמה, בית האופרה תל אביב, 03-6927777.


בודיטראפיק

גרמניה, נכון לעכשיו - 
שתי תערוכות של אמנות גרמנית עכשווית נפתחות השבוע במקביל



התערוכות 'אמנות עכשווית מגרמניה', נפתחות במקביל בגלריה לאמנות 'אום אל פחם' וב'משכן לאמנות עין חרוד'.


העבודות בשתי התערוכות נבחרו בקפידה מתוך המבחר העצום של אוסף האמנות העכשווית של 'המכון לקשרי חוץ ותרבות' (ifa) בגרמניה, הכולל כ-23,000 יצירות אמנות, ונכללות בה עבודות של אמנים מכוננים שהשפעתם מרכזית עד היום, כגון יוזף בויס או בני הזוג בכר, לצד אמנים צעירים יחסית.



הבחירה נעשתה מתוך מגמה לייצג לא רק את הנתיב המרכזי אלא גם אמנים שנדחקו מהזיכרון וראוי לגלותם מחדש.


הפתיחה מחר, ב-12:00 בגלריה לאמנות אום אל פחם, ב-15:00 במשכן לאמנות עין חרוד.



אמנות גרמנית עכשווית


פיענוח זוגי - אורי לנקינסקי ומיכל חרסונסקי מעלות מופע זוגי כחלק מאירוע ’גוונים במחול’ בסוזן דלל



‘The Painting’ מפגש בין שתי יוצרות הוליד דואט החושף סודות, אזורי תודעה והלכי רוח של דמות אישה. היצירה נקראת על שם ציור של האמן הבלגי מיכאל בורמנס, שתערוכה מעבודותיו הוצגה בשנה החולפת במוזיאון תל אביב לאמנות.



היצירה היוותה מקור השראה משמעותי בתהליך היצירה, ועבודת המחול נוצרה כעבודת Site Specific עבור ‘סטודיו ירושלמי’ במרכז סוזן דלל, שישמש כבמה רשמית בפעם הראשונה מאז הקמתו של מרכז סוזן דלל.


15.10 בתיאטרון הפרינג׳, באר שבע 20:30, 16.10 במסגרת 'גוונים במחול 3' במרכז סוזן דלל, ב-14:30, 15:30, 17:30, וב-17.10 ב- 19:30, 20:30, 22:20.




מתוך ‘The Painting’


מפי הטף - הצגה חדשה בתיאטרון חיפה נכתבה על פי טקסטים ששלחו ילדים


‘מה הסיפור שלך תמר?’, הצגת ילדים חדשה, נכתבה מתוך חומרים שנשלחו על ידי ילדים מכל רחבי הארץ. מתוך מכתבים, קומיקס וציורים, שכתבו ואיירו 150 ילדים, יצרו במאי ההצגה, יונתן אסתרקין, ואנסמבל השחקנים, מחזה חדש ומסקרן.


תיאטרון חיפה, 14.10 ו-26.10, ב-17:30.


'מה הסיפור שלך, תמר?'

צילומים: יח"צ