כוריאוגרפית מירב כהן מעלה שתי עבודות בערב אחד -  ‘וכשהבהמה חזרה’, עם עידו תדמור ו’באגים’ עם רונה-לי שמעון. שתי העבודות מעלות שאלות שבין אדם לבין עצמו, ובינו לסביבתו. כהן חוקרת את השינויים בגוף, ברוח ובזמן, ופורצת את גבולות המוכר והידוע על ידי התעסקות עם סָפֵק אדם, סָפֵק חיה, סָפֵק מכונה. היצירה, שעלתה בבכורה בפסטיבל ‘גוונים במחול’ יוצאת עתה מגבולות הפסטיבלים ותוצג ברחבי הארץ.

מאז נחקקה בתודעתנו כ’ההיא מהתוכנית נולד לרקוד’, רונה-לי שמעון עברה הרבה תהפוכות, בהן תחילתה של קריירת משחק ששיאה בהשתתפות ב’פאודה’ בתפקיד מסתערבת קשוחה. אבל היא היתה ונשארה רקדנית. שמעון שכילדה רקדה בביכורי העתים ובסטודיו בת דור, התקבלה בגיל 18  לאקדמיה למחול באמסטרדם וכעבור שנתיים עברה לרקוד בניו יורק ובלוס אנג'לס. אחרי שהשתתפה ב׳נולד לרקוד׳, היא עבדה עם כוראוגרפים שונים, בהם עידו תדמור, סהר עזימי , להקת דה דה דאנס ואחרים,  ואז, עשתה תפנית ופנתה ללימודי תיאטרון והפכה לשחקנית בתיאטרון הקאמרי.

עכשיו היא חוזרת לאהבתה הראשונה. "אני מתרגשת לחזור לבמה עם סולו במחול כי עברה שנה וחצי מאז ההופעה האחרונה שלי בסוזן דלל. יש תמיד חלוקה בין המחול למשחק, ולו בגלל שאין מספיק שעות ביום לעסוק בשני הדברים האלו באופן שווה ועם זאת אני תמיד מחפשת אתגרים חדשים ואנשים מעניינים לעבוד איתם.”

ביצירה של מירב כהן, אומרת שמעון, היא פוגשת פן ראשוני של עצמה כאדם. “זהו פן מאוד חייתי. ההתפשטות הזאת מצורה, והחיבור העמוק למהות, הם בין הדברים שמושכים אותי בעבודה הזאת ובמירב כיוצרת."

עכשיו היא תעלה על במה אחת עם מי שהיה השופט המחמיר בתכנית הריאליטי בה התפרסמה. “עידו תדמור, מהרגע שדרכינו הצטלבו, מלווה אותי באדיקות בדרכי האמנותית, ובמשך שנים אני מתפתחת איתו לידו ומולו בתור אמן, בתור רקדנית ושחקנית. אני תמיד מתרגשת כשאני על הבמה איתו כי אנחנו קשורים במין קשר חזק ועמוק, שיצרו השנים הרבות שלנו בסטודיו ומחוצה לו." היא אומרת. "ההתקרבות שלנו החלה גם בזכות העובדה שעידו הוא אדם מאוד פתוח ולבבי מלא חיות וחדווה למקצוע. נהיינו חברים כי היינו דבוקים ביחד שעות בסטודיו וקרבה כזאת הרבה פעמים מזמנת אנטימיות והרקמה חברות ארוכה ועמוקה."

“הבחירה במשחק לא נבעה משיקולי קריירה,” אומרת שמעון. "ההחלטה שלי להתמקצע במשחק נבעה מתוך סקרנות אותנטית לעוד אמנות שהרגשתי שאני קרובה אליה, ולא מתוך חשש שלא אוכל להתפרנס מהמחול. אחרי הכל בחרתי בעוד צורת אמנות ולא בראיית חשבון." היא אומרת.

 

בהמות-באגים, עולה ב-5.11, ב- 20:00, בתיאטרון עכו, רח' וייצמן 1, עכו, 7.11.2015, ב- 21:00, במרכז ז'ראר בכר, רח' בצלאל 11, ירושלים.