עשרים ואחת הצגות פרינג’ מכל רחבי הארץ יועלו במסגרת "לילה פרינג" המסורתי שיערך במשך שלושה ימים בתל אביב, ויציע מבחר עשיר ממיטב העשייה של תיאטרוני השוליים בארץ, של היוצרים העצמאים הלא-ממסדיים ושל התיאטרונים האלטרנטיביים. בסיום מרתון ההצגות יערך טקס פרסי ‘קיפוד הזהב’ בתיאטרון ‘נוצר’ בבת-ים (13.11), ביוזמת העמותה, ששואפת לעודד ולחשוף את היוצרים והיצירה העצמאית הישראלית בתחומי התיאטרון והאמנויות הרב תחומיות.



בטקס יוענקו למצטיינים פרסים ב-16 קטגוריות, שיסייעו להם לשווק את ההפקות שלהם גם מחוץ למסגרת של האירוע. בין המשתתפים השנה: קבוצת התיאטרון הירושלמי, פרינג’ באר שבע, אנסמבל כאן, אורתודה ותיאטרוני הפסיק, הידית, קריית שמונה, האינקובטור, הסמטה, יפו, נוצר, מראה, הסמטה ותיאטרון צוותא ומחיר הכרטיס לכל אחת מההפקות שלהם ידידותי במיוחד של 30 שקלים.




B פולארי. צילום: סלי פטל


כמה מההיילייטס של האירוע כוללים הפקה של אנסבל ‘כאן’, שמעלה את ‘s2 רק סצנות סקס’, הצגה שביים שלמה פלסנר ונבנתה עבור חללים אלטרנטיביים, בהשתתפות איציק גולן, אסתי זקהיים, שנטל כהן ויקיר פורטל, שבודקים את גבולות המקובל ויוצאים עם הקהל לשבע סצנות סקס שונות. קבוצת ‘תיאטרון הידית’ מפרדס חנה מעלה הפקה מסקרנת וייחודית, ‘יתומים’, שיצרה וביימה בכישרון רב שירי ג’ורנו עם עיצוב במה מתוחכם של הנס פלדה. ‘יתומים’ חוקרת מצבי תודעה שונים של יתמות. תיאטרון ‘תמונע’ מעלה את המחזה ‘ז’אן ז’נה בן זונה’ שנכתב על הסופר והמשורר המרתק ושטוף המיניות. קבוצת הפרינג’ ‘אורתודה’ מעלה עיבוד אקטואלי להצגה ‘המשרתים’ על פי ‘המשרתות’ של ז’אן ז’אנה, וקבוצת הפרינג של באר שבע מעלה את ‘B פולארי’, יצירה חזותית בהשראת ‘רשימותיו של מטורף’ מאת גוגול. היצירה עוסקת בהשפעת העולם המודרני על נפשו של האדם ועל הגבול ההולך ומיטשטש בין שפיות לשיגעון.


ההצגות במסגרת ‘לילה פרינג’’ יועלו בחללים שונים ברחבי תל אביב-יפו, בהם תיאטרון תמונע, מועדון התחת, תיאטרון הקובייה במרכז הגאה בגן מאיר, תיאטרון יפו, הסמטה ובימת מיצג.



פסטיבל הפרינג’, 11-13 בנובמבר, תל אביב.