אני רוצה לעמוד במרכז הבמה ומסביבי המון אדם שמתעניין בי. אני גם מציירת ציור על קנבס ענק ומשובח. כלומר, אני רוצה להיות ציירת רוקסטאר. אני רוצה לעשות משהו שאף אחד עוד לא עשה. משהו שהוא שואו במהותו המאפיין רוקסטאריות: להיות מובילה, כריזמטית ומסמר הערב. זה לא שיגעון גדלות. החזון שלי יכול לקרות".



הדוברת: הילה קרוגמן (26), דוגמנית וציירת שהגיעה לתל אביב מהכרמל. ילדה טובה חיפה, בת יחידה למשפחה מחבקת.


"אני מתחילה מהעיר ומכוונת לעולם הגדול", היא אומרת בקורטוב נאיביות, אך באותנטיות ואסרטיביות המעידים על בחורה עם מרפקים.



קרוגמן, שהצטלמה כבר לקמפיינים לקוקה קולה, סופר־פארם, עדיקה ועוד, פרצה לתודעה ככוכבת הריאליטי "TLV עושים את תל אביב". עכשיו היא מתגוררת בשכירות ברחוב ירמיהו בתל אביב ומספרת: "את ההשראה לציור שלי אני מקבלת מאנשים בתל אביב, שהם הרבה יותר צבעוניים מאלה בחיפה. אין ספק שרק בתל אביב אני יכולה להתגלות כציירת, כי הכל קורה כאן. בתל אביב נפתחות הזדמנויות. זה יכול להתחיל עם מישהו בשיחה על הא ודא ולהסתיים כשהגבול הוא למעלה בשמיים".



קרוגמן מציירת מאז שהיא זוכרת את עצמה, בגיל 4. "היה לי מודל של ילדה בגן שציירה פרצופים, ופשוט חיקיתי אותה. תמיד ציירתי פורטרטים, אחר כך מצאתי סיבה לצייר", היא מגוללת.


הוריה של קרוגמן חשבו שציור יכול להיות יופי של תחביב, אך ילדתם היקרה חייבת ללמוד במשהו, לא חשוב מה. אך הבת העיקשת המשיכה להקדיש את זמנה לציור, כשהיא מתפרנסת מעבודות זמניות.



"הפחד הכי גדול שלי הוא שלא אוכל לצייר. זה מפחיד אותי, כי הציור אצלי הוא דחף בלתי נשלט, ורק דרך הציור אני מגיעה אל עצמי", היא מתוודה.


קרוגמן מציירת ציורים ריאליסטיים הגולשים לסוריאליזם. היא מציירת נשים אתניות ומצהירה: "אין לי שום עניין לצייר נשים לבנות. זה לא עושה לי את זה מבחינת הצבעוניות. אם אני מציירת אישה לבנה, היא צריכה להיות מאוד מכוערת או מעוותת כדי שתפצה על האנמיות שלה".



את מציירת גם סודות?
"אני מגלה את החולשות האנושיות שלי, אבל לא עד הסוף, מחשש לחשיפת יתר. זה שאני מודה בפחד זה כבר סוג של אומץ לטעמי".



כאמור, קרוגמן התפרסמה לראשונה בעונה השנייה של הריאליטי "VLT עושים את תל אביב". תוכנית שבה ארבעה וונאביז צעירים מתגוררים בדירה אחת בתל אביב ומנסים לפרוץ לשואו ביזנס, בתקווה להפוןך לסלבס.


"בכל פעם שמקשרים אותי לתוכנית, אני נכנסת למבוכה", אומרת קרוגמן. "יצאתי מהתוכנית מאוכזבת, כי הצטיירתי לאנשים ילדה תמימה ומפונקת. אני מכורת ריאליטי וחובבת טראש. זה עוצר לי את המחשבות שרצות לי בטירוף בראש. בשבילי זה כמו מדיטציה".



אמרו לך כבר שאת דומה דמיון מדהים למונה זילברשטיין ז"ל, כוכבת "מציצים"?
"כן. ולמרות שאני לא מהדור ההוא, אני מכירה היטב את הסרט ומאוד אוהבת אותו. למונה זילברשטיין היה הרס עצמי, ואני מקווה לא לסיים כמוה".



איך את רואה את עצמך בעוד שנה בעיר הגדולה?
"דבר ראשון, אני רוצה שתהיה לי תערוכה. דבר שני, אני רואה את עצמי עצמאית מבחינה כלכלית מעבודות שהן מתחת לרמה שלי, אבל מפרנסות אותי בכבוד. אני רואה את עצמי מתגברת על האגו לטובת הציור".



בחודשיים האחרונים נצפתה קרוגמן צמודה לכדורגלן תומר ירוחם מבית"ר ירושלים. וגם על זה יש לה מה להגיד: "זאת התחלה של קשר וזה מרגיש לשנינו כדבר טוב. אנחנו מאוד מזכירים אחד את השני באופי. יש לנו אותם שיגעונות ואותן רגישויות. יש בינינו בסיס של חברות טובה וזה מה שחשוב. כדורגל אף פעם לא היה בראש שלי. עכשיו זה התחיל לעניין אותי. בינתיים לא יצא לי לראות את תומר מכדרר".



אז מה, קיבלנו שוב דוגמנית וכדורגלן?
"תומר הוא בדיוק האנטי־טיפוס של כדורגלן. כמו שאני אנטי־טיפוס של יפה וטיפשה. זה נשמע קלישאה, אבל זה בדיוק ככה. מי שלא מאמין, זאת בעיה שלו. תומר מודע לסטיגמה הזאת, ורק אדם שהוא לא כזה יכול להיות מודע לסטיגמה ולצחוק עליה".