ניצה שאול לא מפסיקה לעבוד. מנחה, משחקת, מביימת ומדגמנת. כן, גם מדגמנת. בימים אלה עולה הצגה חדשה בהשתתפותה, "ד"ש מהעולם החדש", באופרה הישראלית. לאחרונה נפתחה העונה ה־19 של סדרת "צלילי קסם" בהנחייתה ועריכתה בבית האופרה הישראלית, המציגה את סיפורי הילדות של גדולי המלחינים הקלאסיים.



מה זה "ד"ש מהעולם החדש"?


"ההצגה היא חלק מ'צלילי קסם', הסדרה שלי, שבה אני עורכת את התחקירים, כותבת את החומרים, מביימת, וכמובן מנחה את המופעים עצמם. הסדרה היא שיתוף פעולה בין האופרה הישראלית למפיק זיו בן מ'שמים הפקות'. בלעדיהם לא הייתי יכולה למנף את המפעל העצום הזה לאורך שנים".



מה קורה בהצגה?


"במרכז המופע הקרוב סיפור ילדותו של המלחין אנטונין דבוז’אק, שנולד בחבל בוהמיה בצ'כיה, לאב שהיה בעל פונדק ורצה שבנו ימשיך את דרכו. אלא שטוניק דבוז’אק הקטן לא רצה להיות קצב או בעל פונדק, כמו אביו, ונלחם להיות מוזיקאי. הסיפור המשעשע משולב במוזיקה המקפיצה והמרגשת של דבוז'אק, עם נגנים, רקדנים ותלבושות מרהיבות".



"צלילי קסם" חזרה לאחרונה לעונה מספר 19. מה מחכה לנו בעונה הקרובה?


"בעונה החדשה קיים מגוון עשיר של סגנונות מוזיקליים מסביב לעולם - התחלנו במוזיקה מתקופת הבארוק המרהיבה, ממשיכים לבוהמיה, משם דרך רוסיה עם מוזיקה מלאת הומור, כמו 'זמזום הדבורה' ו'סיפורי אלף לילה ולילה' מאת רימסקי קורסקוב, חוזרים לאירופה הקלאסית למנדלסון, והקסם של 'חלום ליל קיץ' והופ לאמריקה, מחזות הזמר והג'אז –  דרך סיפור ילדותו של גרשווין. הפקות ססגוניות וצבעוניות, מוזיקה חיה עם זמרים ונגנים, שאליהם מצטרפים רקדנים המתמחים בסגנונות השונים, ותלבושות מרהיבות".



איך נוצר החיבור שלך לכיוון המוזיקלי הזה?


"אני באה מרקע עשיר של אינספור מופעים, וכיום, דווקא העבודה הזאת היא מעין שליחות אישית עבורי. אני מאמינה שאפשר להפוך כל ילד לצרכן תרבות, החווה את המופעים בצורה אקטיבית. יש ילדים שגדלו איתי בעשור האחרון, וכבר אחיהם הקטנים מגיעים איתם, מופע אחר מופע, פשוט מדהים. זאת חוויה מיוחדת במינה עבורי, לראות מה קורה לילדים בכל עונה מתחילתה ועד סופה. מגוון הסגנונות כל כך מסעיר את הקהל הצעיר - ילד ששמע את הנדל ודבוז'ק בתחילת העונה יקשיב באופן שונה לגמרי לרימסקי קורסקוב, שלא לדבר על המוזיקה של גרשווין. הסיפור על ילדותם של המלחינים מקרב את הילדים של היום לילדים של פעם. השילוב של מחול ותלבושות מרהיבות יוצר גירוי נוסף – חזותי. כל זאת, עם הסיפור שאני מספרת, הופכים את המופע לחוויית מולטי מדיה קטנה, במינון הנכון, כזו שילד יכול להכיל, ואפילו להישאר רעב לעוד ועוד. אבל אני לא שוכחת שלפחות 50% מהקהל הם מבוגרים. החוויה מיועדת גם להם - למשפחה כולה שתיקח איתה הביתה ים של צלילים, צבעים וחוויות עד למופע הבא".



יודעת מה, עם האופרה אני יכול להסתדר, אבל זה שאת דוגמנית? מודה – הופתעתי.


(צוחקת) "תשמע, קודם כל זה לא דוגמנית, אלא פרזנטורית. וכן, חברת הקוסמטיקה 'דשלי' פנתה אלי כדי שאהיה הפנים שלהם. זה באמת משהו שאני עושה לראשונה בחיי. כיף גדול".



אז איך זה להיות פרזנטורית של חברת קוסמטיקה?


"מאוד מרגש ומפתיע, בגלל ששנים לא הייתי מוכנה אפילו להקשיב להצעות הרבות שקיבלתי מחברות הקוסמטיקה השונות. לומר את האמת, בקושי הגעתי לטיפול אצל קוסמטיקאית. יחד עם זאת, אני מאוד מקפידה על ניקוי וטיפוח, בין השאר בגלל המקצוע שלי, שמכתיב איפור כבד לבמה או לטלוויזיה על בסיס קבוע. כשהציעו לי לבקר בחברת 'דשלי' תפסו לי את העין שני דברים: האחד - העובדה שהמוצרים טבעיים, ללא חומרים משמרים, מעולם הצומח בלבד, בלי ניסויים בבעלי חיים. האחר - הקהל שמשתמש במוצרים בעולם - נשים ממזרח אירופה שידועות בטיפוח האישי, ובהכרה הבלתי מתפשרת בנשיותן. הגעתי לטיפול ניסיון ופשוט נדהמתי. המטפלות ברמה הגבוהה ביותר וכמובן המוצרים. כשהם אמרו לי שהשילוב בין המראה הצעיר והחום שאני מקרינה, הם שהובילו אותם לבחור בי. נראה לך שיכלתי לסרב?!". 



"ד"ש מהעולם החדש", 11.1, שני, 18:00, המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב