תערוכת האמנות הגדולה ביותר בישראל, המתרחשת זו השנה ה-17, תתקיים השנה במטרה לעזור לאלפי אנשים עם HIV/AIDS. העזרה ותמיכה תהווה מקור מימון מרכזי של הוועד למלחמה באיידס. התערוכה נועדה לסייע לעמותה להמשיך ולתמוך למען כלל אזרחי ישראל, שאת הדבקתם ניתן למנוע. התערוכה מוקדשת לזכרה של לאה רבין ז"ל, שהייתה מהראשונות להציף ולפעול למען הגברת המודעות לנושא. 



בתערוכה יוצגו כ-700 עבודות של כ-600 אמנים מובילים בישראל, לצד עבודות של דיירי כפר עידוד, עמותת צ'יימס ישראל, כחלק מתפיסת העולם של בנק הפועלים לקידום קהילות בעלות צרכים מיוחדים. ההכנסות מהמכירות יוקדשו כמעט כולן לתרומה לוועד למלחמה באיידס בישראל, כשהאמנים מקבלים סכום של 25% מהמכירה.  



השנה יוצגו בתערוכה, לראשונה, יצירות של אמנים צעירים מפרויקט RedLine באר שבע, מעבדה חברתית לאמנות עכשווית, שמטרתה לפתח אמנות קהילתית ולקדם אמנים צעירים מהדרום. בין האמנים המציגים ניתן למצוא את יגאל תומרקין, קרן שפילשר, יאיר גרבוז, עליזה אולמרט, ניסים בן אדרת, מנשה קדישמן ז"ל, פריד אבו שקרה, זיו קורן ועוד. 



התערוכה, שבנק הפועלים מעניק לה חסות ומארח אותה, הפכה למסורת שמאפשרת לוועד למלחמה באיידס להמשיך בפעילותו. במערכה על המלחמה באיידס ובסטיגמה כלפי נשאים נרשמו הישגים רבים, ביניהם עליית המודעות למחלה ולגורמיה, הנגשת טיפולי פוריות לנשאי HIV, פיתוח תרופות המונעות את התפתחות המחלה ועוד. בישראל ידוע כיום על יותר מ- 6,500 נשאי HIV. למרות מאמצי ההסברה והגברת המודעות, מתגלים בכל שבוע נשאים חדשים של הנגיף.



עבודה של דודי תדמור



התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במוצ"ש 20.02.16 בין השעות: 19:30-23:00, בבניין ההנהלה של בנק הפועלים ברחוב יהודה הלוי 63 ת"א.



ביום פתיחת התערוכה יעלה אתר אינטרנט מיוחד בו תיערך מכירת היצירות גם לאחר ה-27/2/16. כתובת האתר היא: www.artisrael.org.il