גם ליאורה, מתירנית במקור, נדהמה ממיצג הישבן והדגל בכנס "הארץ" לתרבות, מיד אחרי נאום שרת התרבות מירי רגב. כידוע, לכל איש יש שם ואב ואם, והוריו של אמן האוונגרד או כל טייטל שהדביק לעצמו אריאל ברונז, מאוד הופתעו ממעללי הבן על הבמה. וזה עוד לפני שברונז נחקר במשטרה לאחר שבמשרדה של שרת התרבות מירי רגב, הגישו תלונה נגדו בגין עבירה על חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה. 


שלום לאם יקתרינה, מה שלומך?
"מי זה?".
 

אני מדברת מעיתון "מעריב". רציתי לדעת מה את אומרת על מה שעשה בנך אריאל.
"לא ראיתי".
 
עם הדגל ושרת החינוך, הוא שם את דגל ישראל בטוסיק.
"אויייייי, אבל, אבל זה לא נורמלי".

תמיד הוא עושה דברים כאלה?
"הוא לא נורמלי, אני פשוט בשוק. אחות שלו ואנחנו אנשים לגמרי אחרים, לא יודעת אם זו מחלה או אופי. הוא סגור, הוא לא מספר כלום. הוא היה בתיאטרון מאוד טוב, כתב הצגות, אחר כך הוא השתנה. הוא לא רוצה לדבר, אני לא יודעת מה היה בצבא, הוא מאוד מוזר, זה בשבילי שוק. את מדברת ואני בשוק. אחותו גרה בניו יורק, היא ראתה דברים בפייסבוק, וסגרה אותו. אני לא יכולה לראות את הדברים האלה, זה מאוד קשה לי. אני מאוד חולה, אני הכל עושה כדי להוציא את הדברים שהוא עושה מהראש שלי, אני עברתי שני ניתוחים. הוא בא לבקר, הוא מדבר יפה ומביא מתנות, זה כן".

רואים אותו הרבה?
"הוא גר בתל אביב ואנחנו גרים באשדוד. איך מצאת אותנו?".
 
אין הרבה משפחות בשם ברונז.
"אני מבינה אחרת ממנו, אני אוהבת את ישראל. הוא שונא את המדינה מילדות. אולי אני אשמה, הייתי הרבה בבית חולים, היה לי ניתוח ראש, אחר כך סרטן בבלוטת התריס וגלאוקומה, כמעט איבדתי את הראייה, היה לי גידול בראש. אני בת 68, ובעלי בוריס בן 76, הבת שלי בת 45, הוא בן 31. תראי, אני חשבתי שהוא יגדל בגיל ויהיה יותר מיושב, אבל אני רואה שזה אותו דבר".
 
יש לו בת זוג?
"יש לו חברה, היא גם בתיאטרון. קוראים לה עידית. אני מתביישת, אני לא מדברת עליו עם אף אחד, אני אומרת לכולם שהכל בסדר. אולי הוא חולה? ביקשתי ממנו ללכת לרופא, הוא לא רוצה ללכת".
 
יש לו ילדים?
"הוא לא רוצה, ונראה לי שאני מדברת יותר ממה שצריך, אני אמא, פשוט קיבלתי מכה מאוד חזקה, אני גרה בבית עם אנשים מאוד מכובדים, זו ממש מכה בשבילי".