כפר האמנות האקולוגי ורטיגו יקיים היום (שישי) את 'סדנת 4 האחיות', חגיגה של נשיות, יצירה, כוח ורוח, אשר הפכה למסורת שנתית, ומתקיימת בדרך כלל בסמוך ליום האישה הבינלאומי.



בסדנה שאותה מעבירות האחיות לבית משפחת ורטהיים: נעה, מרב, טלי ורנה, יינתנו "כלים להעצמה נשית ולחיזוק המקום האישי של כל משתתפת, תוך התבוננות על הגוף כמראה של הנפש". המשתתפות בסדנה, יחוו עבודה עם הגוף, הלב, האדמה והרוח, דרך השפה האישית והמקצועית של כל אחת מהאחיות הכישרוניות.



ארבעת האחיות פועלות במסגת כפר האמנות האקולוגי 'ורטיגו', בקיבוץ נתיב הל"ה. "סדנת ארבע 4 אחיות נולדה מתוך הסיפור על אמא מיוחדת במינה, על משפחה שגדלה להיות שבט קטן." אומרת רנה ורטהיים-קורן. "זו סדנה העוסקת בנקודות הדמיון ובקצוות והפכים. על אחווה, על מקום אישי ועל גבולות. יינתן מבט מיוחד על הגוף כמראת החיים, על הלב כחומר גלם, על אדמה כזיכרון, ועל יחסים ומרחב. הסיפור שלנו הוא בעצם סיפורה של כל אישה - המסע בחיים בין מעשה לחזון".



נעה ורטהיים מוכרת ככוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של להקת המחול 'ורטיגו'. בסדנה שלה היא תעסוק בשפת התנועה הייחודית שפיתחה עם להקתה. טלי ורטהיים-אגרניוניק, היא מנחה בתחום שנקרא קונטקט אימפרוביזציה. היא משלבת בעבודתה אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. בסדנה איתה יוכלו המשתתפות להתנסות בשפת הקונטקט, המזמינה למפגש חוויתי ובלתי שיפוטי של הדדיות, אמון ומגע.



מרב ורטהיים-גולדנברג, מטפלת ומורה באמנות הריפוי אמיה, פרחי באך, וורטקס הילינג ומנחה רוחנית, תזמין למדיטציה מודרכת ורנה ורטהיים קורן, שהיא רקדנית ראשית ומורה בלהקת המחול 'ורטיגו' תעביר שיעור בזיהוי הרגלים שבגוף כמפה של הנפש ופינוי מקום להתחדשות ורעננות. עוד יוכלו המשתתפות להצטרף לסדנת בנייה באדמה מבית היוצר של הכפר האקולוגי.



"הרעיון לסדנה נולד מתוך חיים ועבודה משותפים כל כך הרבה שנים יחד." מספרת רנה ורטהיים קורן "מצאנו שכוחה של המשפחה, של השבט, הכוח הנשי של האחיות, מעצים אותנו ומחזק אותנו ואת סביבתנו. ראינו בכך בשורה רצינו לחלוק זאת עם העולם".



מבחינתה של ורטהיים-קורן הקשר ליום האישה הבינלאומי הוא חשוב אבל לא הכרחי. "אנו חוגגות את הנשיות ותפקידה בעידן המודרני על כל ההתמודדויות והאתגרים שבה בכל יום. מבחינתנו זהו עוד יום אשר מעלה את העניין למודעות אך אנו חיות זאת ומציינות זאת מדי יום. יחד אנו יוצרות משהו גדול יותר ומעבירות זאת הלאה בתקווה שגם אחרות ירוויחו מכך. בסדנה יש חיבור דרך הגוף, ומהגוף אל הנפש. ביום יום נשים לא תמיד קשובות לגופן, לנפשן או לעצמן. בסדנה אנו מנסות להחזיר אותן למרכז. זו הזדמנות לעצור הכל, במקום קסום בטבע, בייחוד עכשיו כשהכל פורח וצבעוני מסביב כאן במקום מושבינו בעמק האלה. זה המקום להשתמש בגופינו כחלק מהטבע, להיזכר באני הבראשיתי בו קיים החיבור בין הגוף לנפש, האני והסביבה, אני והעולם".



ארבע אחיות שעובדות ביחד עלול להיות מתכון לאסון. אבל אצל האחיות לבית ורטהיים מדובר בשיתוף פעולה מחזק ומפרה, אומרת ורטהיים-קורן. "אני מרגישה שזכינו ובורכנו שהתקשורת בינינו היא בריאה, כנה, זורמת. בזכות אמא שלנו שנתנה לנו אהבה ללא תנאי, טיפחה את המיוחד בכל אחת מאיתנו, אך גם לימדה אותנו את הביחד, קיימת בינינו תקשורת מופלאה וייחודיות, ואנו רוצות לשתף בכך את כולן, לתת כלים, מחשבה, לפתוח את הלב והראש והגוף שלנו למשהו קצת אחר".



ואיך הן נמנעות מריבים ומחילוקי דעות? "בכל דואט, כמו בטבע, יש גם חלוקי דעות, הרי ללא חילוקי דעות לא היינו מתפתחים." היאו אומרת. "כל שוני, ניגוד, דעה שונה, באה ללמדנו ולעורר אותנו ובעצם נותנת לנו את האפשרות ללמידה ולצמיחה. אנו מודעות לנושא ומשתדלות לצמוח מחילוקי הדעות הללו".