יאטרון מחול ירושלים נוסד ב־1973 על ידי הכוריאוגרפית והרקדנית תמרה מיאלניק, כעמותה הפועלת להעשרת תחום המחול המקצועי בירושלים. להקת תיאטרון מחול ירושלים פועלת מ־1985. היא מונה שמונה רקדנים ורקדניות ושואבת השראה מההתפתחויות החברתיות והתרבותיות בירושלים. 
 
הערב בשעה 20:00 תיערך גאלה חגיגית לציון 30 שנה לתיאטרון מחול ירושלים. בערב יועלו שמונה יצירות מחול. אחת מהן היא היצירה "כשאגדל להיות קטן", מופע עשוי תמונות־תמונות המשלבות מחול, משחק ווידיאו־ארט, המגוללות את סיפורו של יאנוש קורצ'אק, החל ממלחמת העולם הראשונה עד למותו, עם ביטוי לראייתו של קורצ'אק את עולם הילדים ולמשנתו ההומניסטית המורכבת, המדגישה את זהותו היהודית שהושמטה מדפי ההיסטוריה בפולין.
 
התמונות מבוססות על פרקים מיומנו ועל כתביו הקצרים, "אסתריקה" ו"הרש'לה והרב המשוגע", שבמרכזו סיפורו של ילד חריג שנזרק מבית הספר ופוגש רב משוגע, שמלמד אותו את הא"ב ואת הקריאה בבראשית והופך עבורו מורה לחיים. מאחורי המופע, שהועלה לפני מספר שנים בבכורה בצרפת בקופרודוקציה עם המחזאי הצרפתי פרננד גרניה, מסתתר גם סיפור אישי. מיאלניק, דור שני לניצולי שואה, גדלה בבלגיה כפליטה. אמה ברחה ב־1946 מפוגרום קיילצה בפולין, ומיאלניק אומצה על ידי פעילה בקהילה בבריסל, מנהלת בית ספר יהודי. כאשר אביה נפטר הייתה בת 15 והפכה להיות אפוטרופוסית שלה. 
 

בשנה שהחלה לעבוד על המופע, נפתחה אצל מיאלניק תיבת זיכרון שסגרה אחרי שהתייתמה מהוריה. אדם מקהילת קיילצה סיפר לה שלפני המלחמה נולדו לאמה בן ובת שנרצחו בחיסול גטו קיילצה ב־1942. הזיכרון של אמה מספרת לה על כך לצד מכונת התפירה שלה בהיותה בת 5 התעורר ומיאלניק החליטה לתקן את ההיסטוריה המעוותת במופע מחווה לקורצ'אק, "גם בגלל שהיה יהודי וגם כי אני חיה בארץ. הוא היה אצלי בראש הסולם, בדרך שבה אני רוצה לחנך את האמנים לעתיד", אמרה בראיון בעבר, "לכוון אותם ולומר: לכו, תסתכלו מסביב, ותלמדו ממה שקורה לכם. כבדו את האחר".