המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', דורש מהעירייה להפסיק את מתן התקציבים לפסטיבל ישראל, שיארח ביום שישי הקרוב להקת מחול אוסטרית, אשר תציג את היצירה "יותר מעירום", בהשתתפות 12 רקדנים ערומים. דרור רפאל והדר לוי התקשרו אליו הבוקר (רביעי) במסגרת תוכנית הבוקר ב"רדיו ללא הפסקה".
 
"המופע הזה הוא ביטוי אמנותי של משהו, הוא אומר משהו אומנותי, למה אתה מתנגד לו?"
"בוא אני אעשה קצת סדר בדברים. אמנות היא לא נוסחה לכסות בה ערווה. אני בטוח שאתה ומאזיניך, בין שהורים ובין שילדים, רוב ההורים לא יתנו לילדיהם לעמוד עירומים מעל במה ומאות אנשים ימחאו להם כפיים ויקראו לזה אמנות. בטח לא כשזה בכסף שלי ושלך".


רגע, אבל בכסף שלי ושלך מממנים כל מיני דברים שלפעמים אני מסכים ואוהב ולפעמים אני לא מסכים ולא אוהב, זה לא קשור, זאת אומרת, הכסף שלנו...".
קלמנוביץ': "זה לא עניין של אוהב או לא אוהב. אני יכול לא לאהוב מוזיקה כזאת, או אמנות כזאת ולא להשתתף בה, אבל זו אמנות שפוגעת".

"במה זה פוגע? אתה לא הולך לראות את זה, אז אל תלך לראות את זה. מה זאת אומרת זה פוגע?"
קלמנוביץ': "מה זאת אומרת? אני לא אלך לראות את זה, אבל למה שהכסף שלי יממן את זה?"

"כי אני אומר לך שהכסף שלך ושלי ממנים כל מיני דברים שהם..."
קלמנוביץ': "שהם לא פוגעים בך. הם לא פוגעים בך, אין שום דבר שנעשה בכסף ציבורי.."

 "למה פוגע בך משהו שאתה לא רואה?"
קלמנוביץ': "כי זה מופע עירום".

"אבל אתה לא רואה אותו"
"אבל אני לא רוצה לממן משהו שפוגע בי, גם אם אני לא רואה אותו".

"באיזה מובן זה פוגע בך אני לא מבין"
"אדוני היקר, אם אתה עיתונאי הגון, אז תדבר איתי. אם אתה רוצה להתעמת איתי, אז תתעמת איתי. תדבר בנחת ולא מנהם ליבך כמי שמאוד מאוד משוכנע בדעתו".

"לא, לא, אני בכלל לא משוכנע. אני באמת רוצה להבין איך אדם נפגע ממשהו שהוא לא רואה".
"בוודאי. אם אני מממן משהו. מה זאת אומרת? כל דבר במרחב הציבורי אני רואה? יש מאות אלפי קילומטרים של כל מיני מעשים שנעשים פה ואני לא רואה אותם, ואני קשוב אליהם, חרד בהם וכאיש ציבור אכפת לי מהם ואני מעורה בהם. כסף של רוב תושבי ירושלים לא יכול לממן אירוע שרוב תושבי ירושלים רואים בו פגיעה".

פסטיבל ישראל זה אירוע תרבותי. עירום זה חלק מאמנות. לא המצאנו שום דבר. אם זה נעשה בצורה אמנותית ויש בזה תוכן ויש בזה עניין אז זה סבבה.
"מי האישה המכובדת שמדברת איתי כרגע?"
"הדר לוי"
"הדר".


היא מחליפה היום את שי.
"ומה תפקידה?"

היא גם משדרת; הדר: "סגנית".
"אוקיי, בסדר, אני פשוט לא הכרתי".

"אתה רוצה להכיר את הדמויות, זה בסדר גמור".
"לא הכנתם אותי קודם".

אוקיי, זה הקונספט של המפתיעה.
"אם הייתם מכינים אותי לפני השידור הייתי מכבד. אוקיי. הדר, הדר יקירתי, אני לא מכיר אותך אבל אני שמח לשמוע את דבריך. אדם, גם אם הוא לא רואה מול עיניו דבר שפוגע בו, ויש לו לב רחב וחשוב וקשוב, ואכפת לו מהמרחב הציבורי, הוא צריך להיות נפגע ממשהו. אני לא אתן, לא לבניי ולא לבנותיי...".

"זה כבר ברור, וגם לא תלך לראות, אתה נגד המופע".
אני גם לא אלך לראות וגם לא רוצה לממן את הדבר הזה.

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו