הסטנדאפיסט והשחקן, נדב אבוקסיס, עורר סערה כשהעלה היום (שלישי) סרטון לעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא נראה משוחח עם הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, ולועג לעיר פתח תקווה בטענה שאין בה דבר ועל כן הוא מוכן למסור אותה בתמורה לשלום. הפוסט עורר גל של תגובות נזעמות מצד תושבים בעיר וכן קריאה של ראש העירייה איציק ברוורמן, להתלוות אליו לסיור בעיר כדי לראות איזה שינוי היא עוברת וכמה נחשקת היא היום. אבקסיס ממשיך להתבדח בנושא ובראיון לבן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אמר הערב: "מישהו הצליח להכניס אותי למבנה ואז שוחחנו. זה יהיה הרבה יותר קל אם נוותר על פתח תקווה".



ברוורמן, הפעם חש פגיעה אישית בשם התושבים וציין כי הבדיחה שנאמרה בתוך גימיק של קומיקאי לא היתה במקום. "ראיתי שהחלטת להניח את פתח תקווה על 'שולחן המשא ומתן' מבלי לבדוק זאת תחילה איתי, עם רבע מיליון תושבי העיר ועם אלפי תושבים חדשים שמגיעים מדי שנה לעיר ונראה לי כי יחלקו על דעתך".



 


ברוורמן סירב לקבל את ההלצה של אבקסיס והוסיף: "בשנים האחרונות פתח תקווה פורחת וגדלה, ומושכת אליה תושבים חדשים, המזהים את היתרונות הרבים שלה, ביניהם – חינוך מעולה, פיתוח וצמיחה, עניין ושגשוג ומקומות בילוי והנאה. ואם אחרי כל זה, אתה עדיין לא השתכנעת, אני מזמין אותך להתלוות אליי כבר בימים אלה לסיור בפתח תקווה להתרשם מהתפתחותה של העיר, מוסדות החינוך, מוסדות התרבות, אזורי התעשייה, אזורי הבילוי ועוד.

"ניתן לך את מלאבס"


בקטע הווידאו שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו נראה אבוקסיס מתלוצץ עם הנציג הפלסטיני על העיר פתח תקווה. לאחר שאמר כי מקורה של משפחתו הוא ממלאבס, כפר ערבי שעליו נבנתה המושבה פתח תקווה, השיב אבוקסיס: "אין לנו בעיה, אם אתה רוצה את מלאבס, ניתן לך אותה. אף אחד בישראל לא רוצה את פתח תקווה".

אבקסיס המשיך ולעג לעיר: "תאמין לי, אין שום דבר בפתח תקווה". הנציג הפלסטיני השיב: "פתח תקווה קרובה לתל אביב". בתגובה אמר הסטנדאפיסט: "הדבר היחיד שטוב בפתח תקווה הוא שהטילים קרובים לתל אביב".

לדברי ריאד, אינו עוסק בטילים, אלא בשלום. אבקסיס הוסיף בהלצה: "אני רוצה טילים על תל אביב כי הם לא מאפשרים לי להיכנס למועדונים. למה? בגלל שאני שחור".