"הרבה דברים מפריעים לי במדינה. הפריעו לי אז, ומפריעים לי עוד יותר היום, אבל אני בוחר לא להגיב ולא להתערב, כי אני חושב שיש יותר מדי דעות ויותר מדי תגובות, ולא צריך גם אותי. אנשים היום קופצים יותר מדי מהר, מגיבים במקום לחשוב ולא בודקים אם הצד השני מקשיב בכלל ואיך לגרום לו להקשיב. אם כולם ילמדו קצת יותר איפוק, דברים יראו פה יותר טוב". הדובר: עפר שכטר (35), אסקפיסט מוצהר, שהצהיר פעם: "אני לא פוליטי, לא חברתי, לא בעד ולא נגד כלום". בחנוכה הקרוב ייכנס שכטר לתפקידו של ילד הג'ונגל מוגלי במחזמר "ספר הג'ונגל", המבוסס על ספרו הקלאסי של רודיארד קיפלינג, שיצא לאור לפני 122 שנה.



"הדבר שהכי כואב לי זה חוסר צדק", הוא אומר. "זה תמיד מעמיד אותי על הרגליים האחוריות. מפריע לי לראות אנשים שקורעים את התחת ולא מצליחים לחיות בכבוד, או אנשים שהקריבו את חייהם למען המדינה, ופתאום המדינה מפנה להם גב".



במרוצת הזמן נקשר שמך ביפהפיות ומוכשרות (לירן כוהנר, פאולינה אלברשטיין ועוד). מצד שני, אתה לא נשאר במערכות יחסים ארוכות. איזו אישה אתה מחפש?
"אני לא אוהב את המינוח 'מחפש'. אני לא מחפש ואני אוהב את חיי כמו שהם. אני מסרב להכיר בלחץ החברתי של לחיות בזוגיות, ושכל אחד חייב להתמסד. אם אתאהב עד מעל הראש, כמובן, אשמח, אבל אני לא הולך ומחפש את זה. אני אוהב נשים עצמאיות, שיש להן עולם עשיר משל עצמן ולא זקוקות לי כדי ליצוק תוכן או משמעות בעולמן".



טוב לך כרווק?
"מאוד טוב לי כרווק, נעים לי ונוח לי, אני אדון לעצמי ועולמי, וגם אם אהיה בזוגיות, אשאף לשמור על זה. לא הייתי משנה כלום. אני מאוד שמח בחלקי".



מה אתה הכי אוהב לעשות?
"אני הכי נהנה לעשות קומדיה על צורותיה. מבחינתי, להצחיק אנשים זה הכיף הגדול ביותר. היום הפינה החמה בלב שמורה לסטנד־אפ. אני חושב שזאת צורת האמנות המזוקקת ביותר והקשה ביותר. מעבר לקומדיה, יש בה מסע רוחני מדהים והיא מקרינה מאוד חזק על כל התחומים האחרים".



עפר שכטר בספר הג'ונגל. צילום: ערן לביא



ועכשיו, כאמור, מגיע שכטר ל"ספר הג'ונגל", מחזמר שביים אודי גוטשלק, ומשתתפים בו ענבלי בא־לי (ענבל לוי אזואלוס) אודי ואביעד (אודי גוטשלק, אביעד בנטוב), מרטין אומנסקי, גילי גבל, אורטל טימנוב מנגולי ודותן אלעד. "אחרי שכבר עשיתי כמה הפקות חנוכה, למדתי לווסת את עצמי נכון, אז ההפקה מצריכה ממני אנרגיה, אבל אני לא מגיע למצב של התפרקות", הוא מספר. "כמובן, בתקופת ההופעות אני מקדיש את כל כולי להצגה, דואג לאכול טוב ולישון טוב, כדי להיות רענן ולא להיפצע. אני מאוד נהנה מהעבודה והאנשים, אז אני לא מרגיש שאני עובד. אני מרגיש שבאתי לקייטנת חנוכה".



אתה משחק את מוגלי. קופץ, מנתר. יש קשיים פיזיים?
"אני אוהב לאתגר את עצמי. במקרה הזה יש הרבה תנועה על הבמה, אבל זה טוב, אתה מניע את הגוף ועושה ספורט תוך כדי הצגה. בחנוכה אתה או נמצא על הבמה, או ישן".



איך התגובות של הילדים?
"אני אוהב להעניק תשומת לב לילדים בין ההצגות או לפני. זה כיף לראות כמה הם נכנסים לתוך הסיפור ומאמינים שאתה הדמות שאתה מגלם. לפני שנה ב'פיטר פן' זה היה מאוד חזק. הם בכלל לא מכירים אותי בתור עפר. מבחינתם אני פיטר פן. השנה אני משחק את מוגלי בפעם הראשונה, ואני סקרן לראות את התגובות שלהם".



מה אתה מכין לנו בעתיד?
"אני מאחל לעצמי להמשיך ליהנות מהחיים ולנצל אותם כמה שיותר, להשקיע כמה שיותר בסטנד־אפ, ב'באולינג רמת גן', שפתחתי עם אחי באצטדיון רמת גן ובעיקר לנסות להתפתח עוד ועוד מבחינה רוחנית".