בעוד כשבועיים יחלו חגיגות הקרנבל בוונציה, במהלכו בני אנוש מכל המעמדות ומכל העולם מתערבבים אלו באלו. תחפושות מושקעות וססגוניות ממלאות את העיר, והקהל חווה תהלוכות ומופעי רחוב ססגוניים, תוך שהוא צופה במסכות ייחודיות מעשה ידיהם של האמנים המקומיים. בתקופה זו, בה בני האנוש מחפשים מפלט מקשיי החגים והקפיטליזם הגואה, החגיגות מהוות בריחה והנאה צרופה למבקרים בעיר. 



קרנבל ונציה, הוא, כאמור, מסורת איטלקית שראשיתה כבר בימי הביניים. בעבר היווה הקרנבל הזדמנות נדירה לבני המעמדות השונים להסתיר את זהותם האמיתית למשך שבועות. 



בסמיכות לקיומו של הקרנבל, גם במחוזותינו לא פוסחים על האירוע, בזמן שהשבוע נפתחת בגלריה "על האגם" ברעננה תערוכת מחווה לקרנבל בוונציה, תחת ניצוחו של האמן יצחק דוידוביץ'.



"הקרנבל בעיניים שלי". יצחק דוידוביץ'



במסגרת עבודתו כאיש עסקים מצליח, דוידוביץ' תר אחר ציורי שמן וצילומים מודרניים, מהם שאב השראה לאורך השנים. לאחר שנדבק בחיידק האמנות, חזר לאהבתו הישנה, העיר ונציה, ובגולת הכותרת "קרנבל המסכות", אותו הוא פוקד באדיקות מדי שנה. "כשאני מגיע לוונציה יש לי תחושה שהיא מרכז העולם. השילוב של זהב-כחול וקיטש משגע, הגטו היהודי העתיק בעולם, יחד עם קרנבל המסכות, מעניקים לי את ההשראה המיטבית ליצירה שלי", הוא מספר. 



בתערוכת היחיד הססגונית של האמן, יוכל המבקר לחזות בציורי שמן מרהיבים של דמויות ייחודיות המשתתפות בקרנבל. כמו כן, יוצגו בתערוכה צילומים תלת מימדיים גדולים של המתעדים את הדמויות הבולטות של הפסטיבל, כאשר כל אחת מהן מייצגת מעמד אחר, טיפוס אחר וקשת צבעים ייחודית.



קרנבל המסכות בוונציה. יצחק דוידוביץ'




"הקרנבל בעיניים שלי", גלריה "על האגם" ברעננה 



ראשון-חמישי: 16:00-20:00


שישי: 10:00-14:00



פתיחת התערוכה: יום שלישי, 31.1.2015


נעילת התערוכה: יום שני, 13.2.2017