לאחר שפורסם הבוקר (רביעי) כי ועדת פרס ישראל לאמנות פלסטית רצתה להעניק ליאיר גרבוז את הפרס היוקרתי, אבל שר החינוך נפתלי בנט השתמש בסמכותו בחוק וביטל לחלוטין את הענקת הפרס בקטגוריה זו, בנט התייחס לדברים בכנס מפעל הפיס לחינוך וכלכלה בירושלים ואמר כי הוא מגבה את ועדת הפרס שהחליטה לא להעניק לגרבוז את הפרס.



"אני לא מומחה באומנות פלסטית אבל יותר מדי שנים הגדירו שיש פה תרבות על ותת תרבות, ואלה הרוב ואלה הקומץ. אני לא יודע מי רוב ומי קומץ. רבי יהודה הלוי הוא קומץ? הרמב"ם הוא קומץ? הרב משאש?", אמר בנט. "יש לנו תרבות מופלאה ואין לאף אחד מונופול על הדבר הזה. אני לחלוטין מגבה את החלטת ועדת הפרס. כולנו עם אחד וקומץ גאה".



מוקדם יותר התראיין גרבוז לגל"צ ואמר כי "הייתה ועדה שחלק ממנה רצו לתת לי פרס אבל הם לא הגיעו להחלטה פה אחד. בנט לא ביטל את הפרס כי לא הגיעו להסכמה פה אחד. לכן לא איבדתי את הפרס וזה לא מאכזב אותי. הוא החליט לבטל השנה את הקטגוריה כי כנראה לא היה לו זמן להקים ועדה חדשה. זה לא מטריד אותי", הדגיש גרבוז. "מה שאיבדתי זה לחיצת יד מבנט וסכום כסף שגם בלעדיהם אני אסתדר מצוין", סיכם.



חיים מאור, שהיה חבר בוועדת הפרס, אמר בגל"צ כי גרבוז ראוי מקצועית לקבל את הכבוד: "מבחינה מקצועית הוא ראוי. תפתח גוגל ותראה את מה שהוא עשה לזהות ולתרבות הישראלית. זה אחד האמנים החשובים בנושא הזה ומבחינה מקצועית הוא בהחלט ראוי". מאור הוסיף כי הסערה הציבורית שעורר גרבוז בעבר לא קשורה להחלטה על הענקת הפרס: "לא לוקחים דבר כזה בחשבון ולא מעלים בכלל אותו לדיון כי זה לא רלוונטי. קארווג'יו רצח ומיכאלנג'לו פעל נגד האפיפיור. זה לא קשור לאמנות"