שלא כמו הרבה אמנים, שמודים שנמשכו לשירה־משחק־סטנד־אפ מגיל אפס, למור חן זה דווקא קרה די מאוחר. "בגיל 24", היא מספרת, "נחשפתי לעולם הסטנד־אפ בפעם הראשונה. הגעתי לבית ציוני אמריקה להופעה, ופתאום הבנתי שיש מקצוע כזה. שזה לא סתם. אני זוכרת שהתיישבתי וצפיתי, ומיד הרגשתי שאני במקום הנכון. ראיתי שהדיבור היומיומי שלי, למשל המשפט "מכירים את זה ש...", שאני אומרת על בסיס קבוע, הוא בעצם דרך חיים בעולם הסטנד־אפ, וכולם משתמשים בו במקצוע".



אוקיי. ומה עושים עכשיו?
"באותו רגע החלטתי להירשם לקורס קומיקאים, שם עשיתי את הסטנד־אפ הראשון שלי מול כיתה. זאת הייתה חוויה מטורפת לגמרי. הייתי מגדירה אותה כחוויה חוץ גופית. מאותו רגע התחלתי להופיע על במות פתוחות, ולאט־לאט יצאתי במופע שלי כסטנדאפיסטית".



חן (30), יפואית, היא סטנדאפיסטית ושחקנית, שלמעשה פרצה בזכות האינטרנט, שם הציגה עצמה לראשונה לקהל. היא התחילה להעלות סרטונים שצילמה בתקופה שבה הייתה לחוצה כלכלית ולא הייתה מסוגלת לממן עלויות של קידום מופע, ניהול, סוכן וכל מה שכרוך בכך. פשוט צילמה במצלמה פשוטה את עצמה בקטעי סטנד־אפ. משם הכל התחיל להתגלגל. היא קלטה את הפוטנציאל שגלום בה, הבינה שהיא מסוגלת לעמוד מול אנשים ומשם הדרך להופעת סטנד־אפ משלה הייתה קצרה.






אם הפנים שלה מוכרות לכם ממקום כלשהו, כנראה מדובר בסדרה "מסובך", שם הייתה בת זוגו של רן שריג. לאחרונה הצטלמה גם לפרויקט בחסות בזק, "האנשים מאחורי האינטרנט", המתעד כמה אנשים שהאינטרנט שינה את חייהם. אין ספק, חן אכן מודעת ומודה לטכנולוגיה על האפשרות להצליח בזכותה.



בתור כוכבת רשת, את חייבת הרבה להמצאת האינטרנט, לא?
"שמע, לא היה לי מושג לאן זה יגיע, ומה יקרה עם הסרטונים. צילמתי בשביל הכיף, ומהר מאוד הסרטונים הפכו לוויראליים, תפסו תאוצה והתחיל להיות ביקוש להופעות שלי. ככה צברתי קהל, ואז בעצם התחילו להיות לי המון חשיפות במדיה והתגלגלתי להיות כוכבת רשת מדוברת".



מאיפה מגיעים החומרים?
"כל החומרים שלי מגיעים ממני. מחיי היום־יום שלי. החל מזה שאני מסתובבת בתל אביב ולא מוצאת חניה, ועד לנושאים גדולים יותר כמו זוגיות, הקושי בפרידות וחיי האהבה".



עכשיו גם מצאת נישה חדשה להתפרנס ממנה: מסיבות רווקות ואירועים פרטיים. כלומר סטנדאפיסטית עד הבית.
"אפשר להגיד. אני גם מנסה לגעת באנשים באופן אישי. אני מגיעה לאירועים פרטיים מוכנה מראש, אוספת מראש חומרים על חתני האירוע ובמהלך הערב אני שולפת כמה פאנצ'ים עליהם. כמובן, תוך כדי, אני משלבת את קטעי הסטנד־אפ שלי על זוגיות, גברים, נשים ומה שביניהם. במקביל אני דואגת גם למשחקי חברה. משחקים מגבשים שתמיד מקפיצים את האווירה. בסוף אני משלבת את משחק 'שאלון החתן', שהוא משחק שתייה מגניב שמרים כל ערב מחדש. אגב, יצא לי להגיע לאירועים נוספים - לא רק למסיבות רווקות. על מסיבת מקווה יצא לך לשמוע? זאת כבר מסיבה קצת יותר מורכבת, שם קהל הגילים מאוד מגוון, וזה בהחלט מאתגר, אבל כיף לא נורמלי".



איך היו התגובות על "מסובך"?
"עד 'מסובך' אנשים ידעו על קיומי, אבל לא ידעו שאני יודעת לשחק. גם אני לא ידעתי שאני יודעת לשחק, אז כן, הייתה פה הפתעה חיובית לגמרי".