שרת התרבות מירי רגב נאמה הערב (חמישי) בפסטיבל ישראל בירושלים וספגה קריאות בוז רבות. רגב אמרה "אף אחד לא יסתום לי את הפה. אני כאן ולא ארד מהבמה". הקהל בתגובה: "לכי הביתה". היא הוסיפה: "כל מי שצועק יאללה מירי יש לי בצד טפסי התפקדות, עוד שלוש שנים תוכלו להגיד את דבריכם לגבי. אני אגיד את דברי כשרת התרבות של מדינת ישראל".



היא פנתה לחברי הנהלת הפסטיבל: "בואו נהיה ישרים עם עצמנו, כולנו יודעים לעשות את ההבחנה בין ציור, פסל בסרט או סצנה חלקית בהצגה, לבין מופע חי, שכולו פולחן לגוף האדם העירום".



כזכור, בערב החג שיגרה רגב במכתב אל מנכ"ל הפסטיבל איל שר, בירכה על התפתחותו של הפסטיבל המתקיים זה 56 שנה. אלא שראשית המכתב אינה מעידה על המשכו: "הופתעתי לשמוע שגם השנה יתקיימו מופעים בעירום כחלק אינטגרלי מהמופעים המוצעים לציבור הישראלי בפסטיבל ישראל בירושלים. מופע בעירום מלא - גם כשהוא בחסות אומנותית - מנוגד ופוגע בערכים הבסיסיים של הציבור הישראלי ושל מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וברגשותיהם של אוכלוסיות רחבות", כתבה רגב.



היא התייחסה למופעים "ומה אעשה בחרב הזאת" של הבמאית אנג'ליקה לידל (ספרד) ו"פינודרמה" של הכוריאוגרפית ליה רודריגס (ברזיל). "זכותו של כל יחיד כמובן לנהוג כרצונו, וזכותכם כפסטיבל לבחור את הבחירות האמנותיות שלכם, בכך אינני מתערבת, אך תקציב המדינה לא יכול להיות מחולק לפעולות הפוגעות בערכי החברה ובזהותה. כמקובל בחוק האמריקאי ובמדינות נוספות, אין קשר בין חופש ביטוי וחירות היצירה שהינן זכויות חשובות ומוגנות, לבין הטלת חובת מימון על המדינה ביחס לכל יצירה אמנותית".