דגלי גאווה עם ששת צבעי הקשת כבר מתנופפים להם בשבוע החולף בשדרות אבן גבירול ובאתרים מרכזיים אחרים בתל אביב לקראת מצעד הגאווה 2017, שיוזנק בשישי הקרוב לקראת אחת בצהריים. הצפי: מצעד ענק של כ־200 אלף אנשים, ובו מספר שיא של עשר משאיות, ש"יצעדו" במסלול המסורתי מיד בתום ההפנינג לכל המשפחה בגן מאיר, דרך הטיילת ועד לקרחנת הסיום המיוזעת בפארק צ'ארלס קלור. 



הסלוגן: Let it B נבחר כמוטו המוביל של אירועי הגאווה 2017, הנערכים בסימן הקהילה הביסקסואלית ובסימן קבלה סבלנית של השונה ושל האחר. קורין גדעון, לשעבר מגישת "האח הגדול", תנחה על הבמה המרכזית, ויתקיימו הופעות של שימי תבורי, מיומנה, ג'ולייטה וספיר סבן, לצד סטים מקפיצים של תקליטני המסיבות המובילות של הקהילה הגאה. בין החידושים השנה: משאית של המרכז הגאה, אחת נוספת של ליין מסיבות חיפאי וגם משאית מפתיעה של השגרירות הבריטית, בהובלת שגריר בריטניה בישראל דיוויד קוורי ובן זוגו אלדו הנריקז.



מצעד הגאווה. צילום: גיא יחיאלי



אלפי תיירים עליזים ונלהבים צפויים לנחות בתל אביב גם לקראת המצעד הקרוב. אחד מהם הוא בלוגר הרכילות הנודע, פרז הילטון, שגריר צבעוני של משרד התיירות, הממריץ את מיליוני עוקביו ברשת להשתתף בחגיגת הגאווה הייחודית של המזרח התיכון. מתחם דיזנגוף סנטר הגיי פרנדלי מציע שלל אטרקציות, כמו ערב הרצאות בסגנון TED, מרוץ דראג צבעוני על עקבים, שאטל מיוחד בקו לחוף הילטון והצגת ילדים מקורית, "סיפורו של משולש ורוד". והכל חינם. גם המרכז הגאה יעלה הפקה מיוחדת לילדים, "שמחת זקנתיק", ועיריית תל אביב תפעיל שני מוקדי גאווה ביפו העתיקה - גן הפסגה וכיכר קדומים, כולל קוקטייל צבעוני לתוך הלילה עם האורחים הזרים.



אי אפשר הומואים בלי לילה ומסיבות ובהן שלל ספיישלים ושיתופי פעולה. הפופ־רינג פתח בשישי האחרון את הסבב, ובהמשך השבוע ייערך וויגסטוק בגן מאיר, וגולת הכותרת: הפקת הענק השנתית של עופר נסים ושירזי, עם קונצרט תחת כיפת השמים בגני התערוכה (10.6), במרכזו סט ארוך של המגה די־ג'יי נסים לצד גברים מסוקסים והפתעות שהשתיקה יפה להם.