יצירתו של שלום עליכם "קיץ במריאנבד" בהשתתפותו של ישראל (סשה) דמידוב בתיאטרון גשר, הופכת בעיבודה של נגה אשכנזי למחזה המאפשר לקהל הצופים המיוזע הנאה צרופה בליל קיץ חמים, בלי הטפשת המאפיינת את הקומדיות שרצות בדרך כלל בתיאטרון בעונה החמה. במהלך העלילה, העוסקת בדמויות צבעוניות שכותבות זו לזו מכתבים, נחשפים סיפורי החיים, כמו גם הפער בין שתי ערים – ורשה הפולנית ומריאנבד, עיירת נופש צ'כית.



חלק מהדמויות נוסעות מוורשה למריאנבד כדי למצוא תרופות לבעיות רפואיות שונות, אבל יש גם כאלה שמגיעים למריאנבד כדי למצוא שידוכים. בעולם המתקדם של היום, שבו דואר אלקטרוני מתקבל בתוך שניות, המחזה מעניק מקום של כבוד לחליפת מכתבים בין הדמויות, באמצעות טכניקות שונות: בין היתר הפיכת המכתב לדיאלוג בין הדמויות, או חזרה על תוכן המכתב כמה פעמים בקונוטציות שונות.





הדרמטורג רועי חן והבמאי אמיר וולף יצרו עולם שבו המכתבים מהווים את עיקר העלילה, ונעים בין מצבי כעס והומור: הם נופלים מהתקרה, וכל אחת מהדמויות תופסת מכתב ומתחילה לקרוא. כך נוצר אלמנט מעניין וייחודי המעניק עניין בקריאת המכתבים, ומעורר ציפייה למכתבים הבאים.



ההומור העשיר של שלום עליכם מורגש היטב בהצגה, הודות לתרגום הנפלא של אריה אהרוני, וההצגה אכן מסבה עונג רב הודות לצוות היוצרים והשחקנים, וגם כי מדובר בקומדיה רלוונטית לימינו, המדברת ישירות על חיי זוגיות. שילוב נכון של תפאורה, תאורה ומוזיקה יוצר הפקה מוצלחת במיוחד, המעידה על עשיית תיאטרון איכותי.


קיץ במרינבאד - צילום רדי רובינשטיין


לסיכומו של עניין, העיבוד רלוונטי מתמיד, ומוכיח כי קומדיות קיץ יכולות להיות מענגות במיוחד, לא טיפשיות ולא מזלזלות באינטליגנציה של הקהל. שעה ו־40 בלי הפסקה, שבמהלכן השחקנים נהנים מכל שנייה ומרגישים משוחררים בקומדיה איכותית, ובסופה יוצאים עם חיוך מרוח על כל הפנים.