לפני כשבועיים הנהלת בית החולים אפשרה לצוות הצילום של אתר "אפיפו" לצלם הפקת אופנה בתוך המוסד הפסיכיאטרי. ההפקה זכתה לשם "אברבנאל - זה לא סוף העולם" וקיבלה קיטונות של ביקורת על האסתטיזציה שעבר בית החולים, שהוצג באור חיובי למרות הביקורת הקשה שספג, הציגה את מחלות נפש בגוון כמעט סקסי, ונמנעה מלטפל בבעיות אמיתיות כמו קשירת חולים ותלונות כלפי הצוות המטפל.





כעת תערוכה חדשה, תוכל אולי להציג את בית החולים מעיניהם של המאושפזים. "מילים" היא תערוכת צילום מקורית וייחודית,  פרי עבודתם של תלמידי בית הספר שחף באברבנאל, שבמסגרתה יציגו תלמידי בית הספר בגילאי 21־12, כ־40 נערים ונערות המאושפזים בבית החולים הפסיכיאטרי, תצלומים שעליהם עבדו במהלך השנה במסגרת קורס צילום.



תערוכה באברבנאל
תערוכה באברבנאל



תערוכה באברבנאל
תערוכה באברבנאל



התערוכה היא תוצאה של שיתוף פעולה בין מורה הקורס והצלם דרור כץ עם נעה ביבי, המטפלת בביבליותרפיה בבית הספר. במסגרת לימודי הצילום נחשפו התלמידים והתלמידות למורכבות עולם הצילום, לטכניקות שונות, לרעיונות, לדרכים מגוונות להעברת מסרים ולתקשורת באמצעות צילום. הפרויקטים משלבים טקסטים כתובים ותצלומים ובוחנים את יכולת העברת המסרים באמצעות תמונות ומילים. כל התמונות צולמו בתוך מרחב בית הספר, בכיתות, במסדרונות, בחממה, בפינת החי ובעיקר בחצר בית החולים.



"מילים – תערוכת צילום", א־ה' 07:30־20:30, נעילה: תקופת החגים, אשכול הפיס, בת ים