פוליטיקאים, שחקנים ואנשי תקשורת מיהרו להגיב היום (ראשון) להחלטה להגיש כתב אישום נגד השחקן משה איבגי, החשוד בביצוע עבירות של מעשים מגונים ועבירות מין בנשים שאיתן עבד במהלך הקריירה שלו. בין המגיבים הייתה הקולגה שרית וינו-אלעד, שאף יצאה נגד השחקן בעבר על רקע ההאשמות נגדו בסוגיה זו, שאמרה למעריב און ליין כי הוא "צריך להודות בעבירות, לא רוצה לראות אותו בכלא".



"עכשיו, כשהפרקליטות החליטה להגיד כתב אישום, הוא צריך להודות בדברים שמיוחסים לו, ולמנוע מהמתלוננות ומכולנו עינוי דין", אמרה וינו אלעד, שהוסיפה: עליו לטפל בעצמו ולהבין איפה הוא שגה, ואז נוכל להתקדם". 



השחקנית, שסיפרה שהוטרדה מינית על ידיו לפני שנים, כשהייתה שחקנית צעירה טענה לאחר שצצו ההאשמות נגדו כי הוא אמר לה: "'איך הייתי מזיין אותך', ליד הקפה כזה, בקטנה. אמרתי לו בקול רם בלי להיבהל, ובלי לקפוא, ובלי לפחד 'אין בעיה כפרה, לך לחדר תתפשט אני כבר מגיעה', סיפרה השחקנית. לדבריה, "מה שקרה ביני לבינו, זה לא היה שום דבר שלא נתקלתי בו עם עוד עשרות גברים בחיי, הוא זרק לי משפט ואני פשוט הוצאתי את זה נורא בקול רם ליד כולם, אז הוא התכווץ".



וינו-אלעד. "לא רוצה לראות אותו בכלא". צילום: אריק סולטן
וינו-אלעד. "לא רוצה לראות אותו בכלא". צילום: אריק סולטן



עם זאת, היא הדגישה כי היא לא רוצה לראות אותו נכנס לכלא: "אני לא חושבת שאף אחד מאיתנו רוצה לרואת אותו על ספסל הנאשמים, אף אחד לא רוצה לראות אותו בכלא", אמרה וינו אלעד. לטענתה, "אף אחד לא ירוויח עכשיו ממשפט מלוכלך ומגעיל נוסף, שברת את ליבינו כבר עם הגילוי הזה, בוא, תחסוך לנו עכשיו".



מבחינתך זו אמת שיוצאת לאור?
"מכיוון שעבר כל כך הרבה זמן, והיה באוויר איזה ספר שיוגש כתב אישום, אז יש משהו, שלא הייתי מגדירה אותו כשמחה, כי שמחה זה לא משהו שקשור לפרשה הזו משום כיוון. אבל יש מין הקלה בידיעה שיעשה צדק".



"מצד שני, זה בן אדם שכולנו גדלנו עליו, והוא אחת מאבני התרבות הישראלית", הוסיפה השחקנית, "ואם התרבות הישראלית הרשתה להתנהגות כזאת לקרות פעם אחרי פעם אחרי פעם, זה משהו שהוא מטלטל וקשה וכואב".



עוד סיפרה וינו אלעד כי קיבלה פניות מנשים רבות שהוטרדו על ידיד איבגי: "ההמלצה של כתב האישום מדברת על ארבע נשים, לבד מהתיבה הפרטית שלי אני יודעת על יותר מעשר. נכון, חלק מהמקרים חלה עליהם התיישנות, אבל חלק מהמקרים זה פשוט נשים שאמרו 'לא, אני לא נכנסת לזה'. ואני לא יכולה להאשים אותן, אני משחקת עכשיו בהצגה "תדגימי" ואני מבינה כמה קשה התהליך שמתלוננת עוברת במצב כזה". 



ח"כ גלאון: "ההחלטה להעמידו לדין היא חשובה ונכונה"



מלבד וינו-אלעד, גם במערכת הפוליטית לא נותרו אדישים, כאשר במסגרת זו אמרה יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון כי "ישנם גם אמנים נבזיים עם כישורים יוצאי דופן". היא הוסיפה כי "ההחלטה של הפרקליטות להעמיד לדין את משה איבגי על ביצוע עבירות מין בארבע נשים, היא החלטה חשובה ונכונה, שסותמת את הגולל על כל מי שטען שמדובר בתלונות שווא".



ח"כ גלאון. "החלטה חשובה ונכונה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ גלאון. "החלטה חשובה ונכונה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נמסר: "אנו במרכזים מאמינות לנשים האמיצות שהצליחו לעמוד מול בן אדם חזק שניצל את מעמדו. אנו מלוות את הנשים מול כל הקולות המעלים ספקות ויודעות כמה תעצומות נפש צריך לעבור את התהליך. אנו מחזקות את ידי הנפגעות ומקוות כי ימוצה הדין עם הפוגע".



עו"ד של משה איבגי, ציון אמיר, לעומת זאת, טען שמרשו מכחיש שפגע בנשים. "נקבל בעתיד את חומר החקירה ונערך לשימוע. איבגי שיתף פעולה בחקירתו ומכחיש פגיעה באדם", אמר.