בעקבות הפרסום כי יוגש כתב אישום כנגד השחקן המוכר משה איבגי בעקבות חשד להטרדות מיניות של שחקניות בתעשייה. השחקנית שרית וינו-אלעד סיפרה היום (שני) ל-103FM על מקרה ההטרדה שחוותה ועל עמדתה בנוגע לעונש הראוי עבור השחקן. "אני חושבת שמן הראוי שהאדם יודה במעשיו. כתב האישום עוסק בארבעה מקרים למרות שאני יודעת שמדובר בעשרות נשים שחוו הטרדה במשך הקריירה המפוארת של השחקן. המקרה שלי הוא סיפור אחד קטן ולהתייחס רק אליו מגמד את העניין עצמו", אמרה השחקנית.



וינו-אלעד סיפרה על פיצוץ הפרשה. "המקרה שלי נעצר בתגובה חזקה וחדה שלי, הוא אמר לי 'איך הייתי מזיין אותך' ואני עניתי לו 'לך לחדר כפרה אני כבר באה'. כשהפרשה התפוצצה הייתי בהלם כי התגובה שלו למקרה שלי הייתה כל כך מתכווצת והוא כל כך התרחק ממני שאמרתי לעצמי שזה מטורף שזה מה שקרה לו. המקרים עליהם שמעתי בכתב האישום אינם דומים למקרה שלי. לא מדובר בדברים דומים למה שהוא אמר לי, מדובר בתגובה אחרת לגמרי,

נשים ששמעו את דבריו קפאו, התכווצו ופחדו בזמן שהוא החל במסע ציד אחריהן לאורך כל החזרות והצילומים, גם על הבמה וגם מאחורי הקלעים. הוא לא הפסיק להעיר הערות, נגיעות, ניסיונות ועוד. שמעתי עדויות מזעזעות של נשים שלא נמצאות בתביעה הזו ואני בטוחה שיש עוד הרבה מקרים דומים כאלו בתעשייה".

"נשים ששמעו את דבריו קפאו". איבגי. צילום: רענן כהן



 לא היה מבוגר אחראי שיגיד לאיבגי לעצור?

"לא. המבוגרים האחראים העדיפו את איבגי, את יכולות המשחק המדהימות שלו והיכולת שלו למשך קהל על פני הסבל של הפרטנריות שלו. אני יודעת על מקרה של שחקנית שלא שיתפה פעולה וכתוצאה מכך לא קיבלו אותה לתפקיד".

על קריאותיו של איבגי בעקבות חשיפתה פרשה כי לא ניסה לפגוע באיש: "הרחמים שלי מופנים כרגע לבתו ולשאר הנפגעות. אני אוהבת את בתו דנה, מעריכה אותה ואין לי מושג מה עובר עליה. אני חוששת להתקשר אליה כי זו שיחה קשה מידי ואני פחדנית. ייתכן שהוא לא התכוון לפגוע אך נשים נפגעו. אם הוא אכן מצטער על מעשיו שיודה שפגע בהן ויתנצל, שיקבל את העונש ויחסוך לכולנו את עינוי הדין והלכלוכים שיצאו בעקבותיו".




איך את מרגישה עם חזרתו לתעשייה?

"ילדתי הגדולה סיימה תיאטרון בתיכון והתגייסה לצבא. האם אחרי שהיא שתשחרר והיא תרצה להשתלב בתעשייה אני ארצה שתהיה באותו חדר עם משה איבגי ללא השגחה. תשובתי היא לא. אנחנו צריכים לנסות לחשוב אולי על מערכת בה איבגי יוכל להמשיך לעבוד, אך לא יהיה לבד עם נשים באותו חדר".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן