שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שלחה היום (ראשון) מכתב למפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, בדרישה לחקור את תאטרון יפו בחשד להסתה. המכתב נשלח בעקבות האירוע שנערך בשבוע שעבר, התומך במשוררת דארין טאטור שנמצאת במעצר בית בעקבות פרסום שיר הקורא לכאורה להסתה נגד המדינה ואזרחיה. במסגרת האירוע "מדינת ישראל נגד המשוררת דארין טאטור", הוקרן סרטון בו נראים מיידי אבנים, בפעולות כנגד חיילי צה"ל.



מכתב השרה מירי רגב. צילום: דובר משרד התרבות
מכתב השרה מירי רגב. צילום: דובר משרד התרבות


"אני סבורה כי יש לנקוט בצעדים מעשיים כנגד תאטרון יפו, אשר שימש אכסניה לפעילות החותרת לכאורה תחת מדינת ישראל, ערכיה וסמליה. בנוסף, יש לבחון ולחקור אתה התנהלות האירוע והגורמים שהיו שותפים לו", כתבה השרה והוסיפה, "אני מבקשת ממך לפתוח בחקירה כנגד תאטרון יפו ומארגני האירוע וכל מי שהיה שותף לתוכן, למימון ולהפקה שבה הושמעו קריאות ללכת בדרכי שהידים ולחתור תחת המדינה".

בתוך כך, הבוקר פרסמה מירי רגב בחשבון הפייסבוק שלה סרטון תחת הכותרת "היכן לדעתך הסרטון הזה הוקרן?", בו נראים פלסטינים רעולי פנים זורקים אבנים, מפגינים ושורפים צמיגים. לאורך הסרטון נראו שורות מתוך השיר "הִתְקוֹמֵם, עַמִּי".


השרה התייחסה בסרטון, ובפוסט נוסף שהעלתה מאוחר יותר היום, לאירוע תמיכה אותו ארגנה השחקנית ואשת התרבות עינת ויצמן שהתקיים בתאטרון יפו. הערב, עסק בדארין טאטור, שנעצרה באוקטובר 2015, על ידי משטרת ישראל בפשיטת על בית הוריה. בנובמבר 2015 הוגש נגדה כתב אישום בגין הסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור, בעקבות פרסום השיר "הִתְקוֹמֵם, עַמִּי, הִתְקוֹמֵם נֶגְדָּם" וסטטוסים בפייסבוק, שכללו תמונת פרופיל עם הכיתוב הערבי "אני השהיד הבא".

"מדובר בערב חד פעמי, סביב הרדיפה של דארין טאטור, משוררת פלסטינית, שישבה שלושה חודשים בכלא, ושנתיים במעצר בית בעקבות שיר שכתבה בפייסבוק", מסרה עינת ויצמן, "באירוע הייתה קריאה מתוך הפרוטוקולים האבסורדיים לחלוטין של משפטה של דארין, מדובר בשירה ואין שם שום דבר שקשור להסתה".

"השרה הוציאה אתה דברים מהקשרם בצורה בוטה ודמגוגית", הסביר יגאל עזרתי – מנהל תאטרון יפו, "הערב על המשוררת דארין טאטור התארח בתיאטרון יפו ושילם שכר אולם, כך שהמדינה לא סבסדה אותו, מה שמבטל את טענתה הראשונה של השרה (היא טענה שהיא בעד חופש ביטוי אבל לא בעד חופש מימון...)".

"בערב עצמו הוקראו פרוטוקולים של הדיון המשפטי בעניינה של המשוררת. הפרוטוקולים הוקראו ע"י השחקנים ליאורה ריבלין ודורון תבורי. במהלך הדיון דובר על הסרטון, הוא הוקרן והדיון עליו נמשך, בדיוק כמו שהיה בדיון המשפטי המקורי, שהערב נועד לבחון את הלגיטימיות שלו. השרה הנכבדה הוציאה דברים מהקשרם, שלפה רק את הסרטון ואמרה: 'הנה, תיאטרון יפו מראה פלסטינים זורקים אבנים על חיילי צה"ל ולכן מעודד טרור', טענה מגוחכת ודמגוגית. זה חלק ממגמה של השרה, שמנסה לצבור כותרות בזה שהיא משתלחת בתאטרון יפו".