“להחזיר הכל, אבל באמת הכל, כולל ירושלים המזרחית”. כך אומר גברי בנאי, בראיון שיתפרסם מחר במוסף “מעריב סופהשבוע”, לרגל המופע המשותף שלו עם בניו, אורי ובעז. בתשובה לשאלה האם יסכים להופיע למשל בקריית ארבע, אריאל או מעלה אדומים, אומר הגשש החיוור לשעבר: “אנחנו לא מופיעים בשטחים. לא חשוב המרחק, אני לשטחים לא נכנס. אפילו לא לעיר העתיקה של ירושלים. ולמה? אני לא הולך למקומות שבהם לא אוהבים אותי. והערבים לא אוהבים אותי בצדק. כי אנחנו כובשים. בשום מקום בעולם לא אוהבים את הכובש. אז אני לא שם”.



אז מה אתה אומר, צריך להחזיר הכל?
“כן, הכל. בשביל שלום הייתי מוכן להחזיר אפילו את ירושלים המזרחית”.



גם את מנשייה ואת יפו?
“יש רגע שאומרים עד כאן. אם בעבר דובר שנחזור לגבולות 48’, עכשיו הערבים מסתפקים בגבולות 67’ ולא דורשים את יפו וכאלה. צריך לקבל את זה. אם לא כן, אף פעם לא יהיה שלום. אם רוצים להגיע אליו, צריך לחתוך דברים. אם לא כן, לא יהיה לזה סוף. כשאומרים חמש דקות מכפר-סבא, זה גם שלוש דקות מקלקיליה. יש לחשוב גם על הצד השני. מספיק עם להפחיד אותנו. פה זה מדינה של הפחדות. והרי ביבי לא מפסיק להפחיד; היום בעניין של איראן, מחר אני לא יודע על מה”.



מירי רגב. "עזוב אותי ממנה. בושה". צילום: פלאש 90
מירי רגב. "עזוב אותי ממנה. בושה". צילום: פלאש 90



על שרת התרבות מירי רגב, אומר בנאי: “עזוב אותי ממנה. לא רוצה לדבר עליה. בושה”.



קראת לה פעם “בהמה”.
“לא ידעתי שהקליטו אותי. בדרך כלל אני לא נוהג לדבר בסגנון הזה”.



התחרטת?
“התחרטתי שאמרתי מה שאמרתי. אבל מירי רגב עושה את כל המאמצים כדי להוכיח שצדקתי. כממזרתה לא קטנה, היא יודעת שהיא עושה מה שהיא עושה בכוונה ונמצאת כל הזמן בחדשות ובטלוויזיה”.



בעצם, מה יש לך נגדה?
“מירי רגב כל הזמן מדברת שהיא בעד המזרחיים ועושה ההפך ממה שהיא מדברת. היא עושה עניין עדתי מעדות המזרח. זה מה שיש לי נגדה”.