האוסקר של הרדיו: אגודת העיתונאים תל-אביב הכריזה על הזוכים בפרסי הרדיו, שיוענקו בערב הרדיו שיתקיים במסגרת כנס אילת ה-11 לעיתונות 2017. ועדת הרדיו, בראשות אמנון נדב, בחרה את הזוכים בקטגוריות השונות, מבין עשרות מועמדויות שהוגשו השנה. פרס השדר המצטיין יוענק לאביב לביא מגלי צה"ל



"חמש בערב" עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM זכתה בפרס תכנית האקטואליה הטובה ביותר; פרס על פרויקט מיוחד מוענק לכאן ב', על הסיקור הפעיל בתכנית "סדר יום" בהגשת קרן נויבך, של היחס למטופלי הנפש בכלל ובפרט לסוגיית הקשירות והבידודים בבתי החולים הפסיכיאטריים;



פרס תכנית המוסיקה יוענק ל"מנטה" של ירון אילן ברדיו ירושלים; פרס מפעל חיים בתחום הרדיו יוענק לדוד בן-בסט, יו"ר התאחדות הרדיו האזורי; ציון לשבח יוענק לתכנית "הכל זהב" בהגשת תומר סגיס ברדיו תל אביב ולשדר עמי מימון מרדיו "קול ברמה"



תומר סגיס. דניאל קמינסקי
תומר סגיס. דניאל קמינסקי



הוועדה החליטה להעניק את פרס השדר המצטיין לעיתונאי אביב לביא, המוביל כמגיש ראשי את התכנית המואזנת "יהיה בסדר", המשודרת בגלי צה"ל למעלה מעשר שנים. בתכנית, שעברה לפני כארבע שנים למתכונת שידור יומית, עולים לשידור מאזינים שנתקלו בקשיים או בעוולות מצד משרדי ממשלה, חברות וגופים ביורוקרטיים שונים, והמגישים מנצלים את כוחה של התקשורת המשודרת להפעיל לחץ על אותם גופים כדי להביא לפתרון הבעיה.



כך, הפך לביא לקול בולט ומזוהה עם המלחמה בעוולות הבירוקרטיה. התכנית מתמודדת מדי שבוע עם כ-500 פניות, ובכלל זה לביא נדרש לקשר אישי ומענה לחלק מהפונים, וליווי צמוד של התחקירים, הכרוכים בהחלטות רגישות מבחינה משפטית ועיתונאית.



אביב לביא וצוות יהיה בסדר - יחצ
אביב לביא וצוות יהיה בסדר - יחצ



כאמור, פרס תכנית האקטואליה הטובה ביותר יוענק השנה לתכנית "חמש בערב" של רדיו 103FM בהגשת בן כספית ואריה אלדד. בן כספית, מהעיתונאים הבולטים בישראל, ואריה אלדד, רופא, פובליציסט, איש ימין בולט וחבר-כנסת לשעבר, מגישים יחד מזה כארבע שנים תכנית אקטואליה חריפה, חדה ודעתנית, המורכבת מראיונות עם אישים בולטים ועיסוק בנושאים הבוערים שעל סדר היום.



בן כספית ואריה אלדד מגישים מדי ערב תכנית אקטואליה שמדברת למאזינים בשפתם: תכנית אקטואליה קלילה מחד ועמוקה מאידך. השניים מנסים מדי ערב להיות מקוריים, להביא למאזינים תכנים אחרים, מרואיינים אחרים, גישות שונות ושיח רחב ככל הניתן.