שרת התרבות מירי רגב הופיעה הערב (ראשון) כשחקנית לכמה דקות בתאטרון הלאומי 'הבימה' בטקס לציון מאה שנים להיווסדו. רגב שיחקה תפקיד של שחקנית שבאה לאודישן מהמחזה 'שלוש אחיות' של המחזאי אנטון צ'כוב ושיחקה בו את הדמות פשה. בוחניה היו השחקנים הוותיקים יעקב כהן וליא קניג. רגב צחקה מידי פעם ונראתה נרגשת מהתפקיד החדש אבל סיימה בהומור עוקצני.

"לא אתקבל למועדון הסגור הזה ב'הבימה', אני הולכת לעשות את מה שאני יודעת - לעשות רוח ולתפוס כותרות", אמרה השרה והוסיפה כי "זו יכולה היתה להיות מסיבת סיום, אבל לא רציתי שבכהונה שלי יסגרו תאטראות. זה יהיה תאטרון לאומי שייצג את כל החברה, כך מגיע למדינה בשנת ה-70".

רגב הוסיפה: "הבשורה שלי אליכם הערב הזה היא, שמגיע להבימה בשנתו המאה יציבות כלכלית, ואני פועלת ואמשיך לפעול לכך במלוא המרץ, אך יותר מכל, מגיע למדינת ישראל בשנתה ה-70 תאטרון לאומי אמיתי. יחד נדאג שהמושג תיאטרון לאומי לא יהיה עוד – אות מתה במדינת ישראל". תיאטרון לאומי חייב להוות בית לכל מי ששייך לתרבות הלאומית שלנו על קשת צבעיה מזרח ומערב מרכז ופריפריה".

מירי רגב ושחקני הבימה ליא קניג ויעקב כהן. צילום: אבשלום ששוני
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שעלה אחרי רגב לנאום, אמר: "הרפרטואר של הבימה משקף את ההווי הישראלי. על תרומתה הייחודית 'הבימה' זכתה להכרה. אנו שמחים לסייע לתיאטרון. חולדאי עקץ בעקיפין את רגב ואמר כי "תמיכתנו אינה מותנית בתוכן האומנותי. חולדאי הזכיר שעיריית תל אביב מימנה 60 אחוזים משיפוץ התיאטרון והמדינה רק 40 אחוזים".

באירוע הופיעו שחקנים ב'הבימה' לדורותיהם, בהן השחקנית הוותיקה גילה אלמגור שציינה בהתרגשות כי: "בגיל 17 התחלתי להופיע על הבמה הזו". מנהלת תיאטרון הבימה, אודליה פרידמן, ציינה בדבריה שבניהול השוטף אין לתיאטרון הלאומי גירעונות, אבל הוא עדיין נאלץ להתמודד עם חובות העבר.

גילה אלמגור בטקס בהבימה. צילום: אבשלום ששוני


 
קניג, אלמגור וכהן. צילום: אבשלום ששוני