תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער קופץ כיתה, ופסטיבל הצגות הילדים המסורתי בפורים ייערך השנה לראשונה בתיאטרון הקאמרי בשיתוף פעולה עמו, עם המשכן לאמנויות הבמה, עם האופרה הישראלית ועם עיריית תל אביב. "תמיד מדברים על תחרות בין התיאטראות השונים, אבל הנה דוגמה מצוינת לשיתוף פעולה, שיראה לדור הבא ולקהל הצעיר את הדרך לתיאטרון הקאמרי", אמר המנהל האמנותי של הקאמרי, עמרי ניצן.



הפסטיבל (28 בפברואר ועד 3 במרץ) ע"ש הצנחן ירון ירושלמי ז"ל מתקיים זו הפעם ה־16 ומתגאה בשלל הצגות איכות שובות לב. כך לדוגמה, בניגוד לרבות מההפקות המוצעות בשוק הצגות הילדים, השירה בהפקות התיאטרון היא בלייב ולא בפלייבק. בכמה מההפקות יש אפילו נגנים על הבמה. במהלך ארבעת ימי הפסטיבל יעלו 15 הצגות שונות לגילי שנה עד 12, כולל שלוש הצגות בכורה מסקרנות: ההפקה המוזיקלית רבת־המשתתפים "רובין הוד", שמתאימה לילדים עד כיתה ו'; ההצגה "שקשוקה ושוד הלימונים הגדול" - בהשראת סדרת ספרי הילדים של הסופרת גליה עוז, לכיתות א'־ד'; וההצגה המוזיקלית "שועלון מחפש חברים", על חברים וחברוּת, לגילי 3־6.





תוכנית הפסטיבל כוללת גם את ההפקות הרצות של התיאטרון: "שרלוק הולמס", "אי המטמון" ו"מחסן השטוזים של דתיה"; לצד מופעי אופרה ייחודיים לילדים של האופרה הישראלית: "מה עושות האיילות?" או הגרסה האופראית המשעשעת לסיפור הקלאסי של "אליס בארץ הפלאות".



הצפי של מארגני הפסטיבל הוא שכ־18 אלף איש יגיעו לפסטיבל, בין היתר בזכות מתחם מיוחד לפעוטות, הכולל מתקנים ופעילויות ייעודיים לגיל הרך, כמו גם בשל שפע של פעילות ענפה וחינמית, שתיערך ברחבת המשכן, משעות הבוקר ועד חמש אחר הצהריים. המבחר יכלול הופעות מוזיקליות ותיאטרליות, מופעי רחוב, מתחמי יצירה, דוכני משחקים, פינת תחפושות והפתעות נוספות. "יהיה כיף גם בפנים וגם בחוץ", מבטיח שאבי מזרחי, מנהל מחלקת המופעים של עיריית תל אביב, השותפה להצלחת הפסטיבל.