לפני שנתיים, התעוררה סערה גדולה בקאמרי, לאחר שנעם סמל, מנכ"ל התיאטרון הוותיק, הודיע כי הוא יפרוש מתפקידו לאחר 25 שנים. מאותו הרגע, נדמה כי ישנה בעיה למלא את מקומו. מועצת הנאמנות של הקאמרי הכריזה היום (ה') על מינויו של רן גואטה כמנכ"ל החדש של התיאטרון, במקומו של שמוליק יפרח, שכיהן פחות משנתיים בתפקיד, והודיע על עזיבתו לפני כחודש.



ההחלטה התקבלה בהתאם לשטר ההקדש של הקאמרי, מסמך המסדיר את פעילותו כתיאטרון רפרטוארי, עליו חתומה עיריית תל אביב והנהלת הקאמרי מאז 1970. הבחירה בגואטה נעשתה לאחר דיונים עם הועד המנהל של תיאטרון הקאמרי והתייעצות עם רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו ומירי רגב, שרת התרבות והספורט.



המנכ"ל החדש, רן גואטה. צילום: כפיר בולוטין
המנכ"ל החדש, רן גואטה. צילום: כפיר בולוטין



רן גואטה (43), יליד ותושב תל אביב-יפו, מסיים את תפקידו לאחר כ-11 שנים כמנכ"ל תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער המריץ 2,200 הצגות מידי שנה ברכל רחבי הארץ. כמו כן, ניהל גואטה בין השנים 2007-2003 את תיאטרון גבעתיים ובין השנים 2003-1999 את תיאטרון הפרינג' בבית ציוני אמריקה בתל אביב.



גואטה מסר עם כניסתו לתפקיד: "אני מאד מתרגש בשבילי זהו אתגר גדול מאד, הדרך שעשיתי עד היום כשחקן, והתפקידים שמילאתי, בהחלט הקנו לי כלים רבים לקראת התפקיד בקאמרי. אני מגיע עם המון מוטיבציה לעבודה וחדוות יצירה. יחד עם עמרי ניצן מנהלו האומנותי של התיאטרון, חביבה הדר סמנכ"לית כספים ומינהל, עובדי התיאטרון וצוות השחקנים המדהים אני מאמין שנצליח להגיע ליצירה גדולה והישגים רבים. זוהי אחריות גדולה מאד ואני מוכן לה".



נועם סמל, המנכ"ל המיתולוגי. רענן כהן
נועם סמל, המנכ"ל המיתולוגי. רענן כהן



רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו המשמש גם כיו"ר מועצת הנאמנות, מסר "אני מברך את רן גואטה אשר נבחר לתפקיד מנכ"ל התיאטרון הקאמרי. הקאמרי הינו ספינת הדגל של התרבות במדינת ישראל עם הכרה בינלאומית. בטוחני כי רן אחרי ניסיון וכישורים, יוביל את התיאטרון לשיאים חדשים".



מירי רגב, שרת התרבות והספורט, מסרה "אני סומכת ידיי באמון מלא על תוצאות הליך הבחירה שנערך על ידי הוועד המנהל ומועצת הנאמנות של התיאטרון. אני מאחלת למר גואטה הצלחה רבה בתפקידו, וסבורה שאין מתאים וראוי ממנו להוביל את תיאטרון הקאמרי בזכות כישוריו הרבים וניסיונו".