אריק אנדרה הוא לא קומיקאי נורמטיבי, ו-800 הישראלים שהגיעו אמש לתיאטרון גשר ביפו על מנת לצפות במופע הראשון שלו אי פעם בישראל יוכלו להעיד על כך. הסטנדאפיסט האמריקאי, בן לאב שחור ואמא יהודיה, החל את דרכו בשנת 2009 בהופעות אורח ב"תרגיע" של לארי דיוויד וב"מפץ הגדול", שתיים מהסדרות האהובות ביותר על האמריקאים בשנים האחרונות. שלוש שנים לאחר מכן הוא כבר הפך לאחד הקומיקאים הבולטים בארה"ב, אז עלה לשידור הלייט נייט הלא שגרתי שלו תחת השם "המופע של אריק אנדרה".

ומה כל כך לא שגרתי בתוכנית הזו? ובכן, כמעט הכל. במהלך ארבע העונות שבהן שודרה הוא הספיק להתפשט מספר פעמים באולפן אל מול מבטיהם המשתאים של אורחיו, לחשמל אותם, להקיא על עצמו, לנתץ סוגים שונים של רהיטים באולפן ובעיקר ללעוג לכל המוסכמות החברתיות שעל פיהן מתנהלות תוכניות האירוח.

אם עדיין לא יצא לכם לצפות בו על מסך הטלוויזיה, ואתם מחפשים את המקבילה הישראלית למופע שלו, אז נסו לדמיין סט שמזכיר את זה של "חלומות בהקיציס", ובו מנחה שניחן בטירוף של ירון ברלד ובאנרגיות של שחר חסון בשנותיו הראשונות על הבמה.

אריק אנדרה בישראל. צילום: עומר קפושצ'בסקי
אריק אנדרה בישראל. צילום: עומר קפושצ'בסקי


ובהופעה שלו, בדיוק כמו בקומדיה הפארודית המשודרת ברצועת הלילה של Cartoon Network's, שום דבר לא צפוי, ואין נושא שמהווה בעיניו טאבו. את הצופים שהגיעו לתיאטרון גשר אתמול בערב הוא הצליח להשאיר חסרי מילים, כאשר החליט להפשיל את מכנסיו, למתוח בטלפון את אמה של אחת מהנוכחות באולם ואף להזמין שניים מהצופים לתחרות שתיית מיונז על הבמה.

למעשה, אפשר לומר שאם אחת החוזקות של סטנדאפיסט מוצלח היא היכולת להפתיע את הקהל, אז אנדרה הוא אחד הגדולים. לעומת זאת, מי שמחפש שנינות יוצאת דופן או התעסקות בנושאים עמוקים יותר מסקס עם קרובי משפחה או התנסות בסמים קשים, לא יוכל למצוא אותם אצלו.

בסופו של דבר, ניתן להתחבר להומור הקיצוני של אנדרה או לתעב אותו, אך אי אפשר שלא להעריך את האומץ שלו לעשות את כל מה שאפשר על מנת להצחיק את מי ששילם עבור הזכות לראות אותו על הבמה. ועל פי מחיאות הכפיים שלהן זכה מהקהל הישראלי, נראה שבארץ יש מי שישמח לראות אותו כאן פעם נוספת.