מחאה ברשת על הבחירה בזאב רווח למדליק משואה ביום העצמאות: אמש הודיעה יו"ר הוועדה לטקסים וסמלים, שרת התרבות מירי רגב, כי השחקן ובמאי הקולנוע זאב רווח ושחקנית התיאטרון ליא קניג ידליקו יחד משואה בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל. ההודעה עוררה מחאה ברשת, לאור העובדה שרווח הואשם בהטרדה מינית, וב-2006 נפתח נגדו תיק חקירה שבסופו של דבר נסגר מחוסר ראיות.



ההאשמות נגד רווח עלו שוב לכותרות אחרי שבשנה שעברה הגן בראיון על משה איבגי ואופק בוכריס, שהואשמו בעבירות מין שונות. השחקנית ריקי בליך הגיבה אז לדבריו', "מי שמגן על אופק בוכריס, אנס שהודה והורשע, דמו מותר מבחינתי ואפשר להתחיל לספר גם עליו כמה סיפורים לא נעימים. מי ראשונה? גועל. אדם עלוב שכפי שמספרות לי חברותיי, לא היתה אשה שעברה לידו ולא הרגישה גועל והטרדה. הלוואי שתצאו כולכן מהארון ותספרו על זאב רווח הדוחה והמטריד, וכך על כל אחד ואחד מכם עלובי הנפש, עד שתיעלמו לנו לנצח מהעיניים ומהמקצוע".



היום (ראשון), רשת האינטרנט שוב גועשת סביב הבחירה בשחקן, "זאב רווח - הבמאי שניגש לשחקן, אשר צרפתי, להודות לו על סצנת האונס בסרט, אותה ביצע בהתלהבות מוגברת על חני נחמיאס ההמומה", כתבה גולשת אחת בפייסבוק. "האדם שהגן בחירוף-נפש על שני הגברים השפלים: האנס המורשע אופק בוכריס והשחקן שתקף מינית משך שנים נשים, ומשה איבגי, הגבר שהואשם שהטריד מינית משך שנתיים וחצי ברציפות את קמילה טרגולוב, מוזיקאית ומורה לפיתוח קול. לתפארת מדינת ישראל ושרת התת-תרבות".









"זאב רווח? נכון שהוא אדם כובש וחיבתי אליו. אלמלא היה נצלן מיני נאלח כלפי נשים וילדות, לטפן מקצועי על פי עדויותיהן במשטרה בפוסטים, ובהודאתו, היה יכול להיות ראוי בעיני לכל פרס כשחקן יוצר ואיש חביב ומקובל על כל עם ישראל, אבל עם כתם כזה לתת לו את הכבוד? זה הופך כל אישה, נערה, שתלויה בגבר-בוס לפרנסתה או לקידום קריירה לטרף קל ואת הטקס לחסר קדושה. משהו פה מאד מקולקל. מי דחף לזה? כאילו חסרים מועמדים ללא רבב, ובלי ליטופים".



"ליא קניג נבחרה להדליק משואה אך ורק בגלל כשרונה. זאב רווח השתתף בתשדירי הליכוד ב-92, התמודד לעיריית ר"ג מטעם הליכוד, ואחיינו משה הוא יו"ר סיעת הליכוד ברמת גן", הוסיף גולש נוסף. "הבחירה של שרת התרבות מירי רגב בזאב רווח הליכודניק היא פוליטית ומפלגתית ברובה, ועלה התאנה האמנותי-מקצועי של רגב הוא ליא קניג".





גולשים אחרים, דווקא יצאו להגנת הבחירה ברווח: "זאב רווח כנראה חשוב מקניג בכל פרמטר בו מודדים, יכולת משחק מגוונת מאד, רפרטואר עצום, היכולת לשחק, להפיק, לביים גם בקולנוע, גם בטלוויזיה, גם בתיאטרון ובמחזות זמר. ליה קניג שחקנית נפלאה בהחלט, זאב רווח הוא תופעה חד פעמית והשפעתו על התרבות הישראלית גדולה כנראה מכל שחקן, חי או מת", כתב גולש אחד. "וואו, זאב רווח שחקן מדהים, כל ישראלי שני זוכר לפחות 2 משפטים שלו בשלוף באמצע הלילה", הוסיף גולש נוסף.