מאור מימון, המפיק שהביא לישראל את "היירספריי" היישר מברודווי, עובר להפיק את "סאלח שבתי" לאחר שקיבל את הזכויות ממשפחת קישון, נורית הירש וחיים חפר. "תהיתי לעצמי מהו המחזה הכי ישראלי שיש לנו, ו'סלאח' צף כל פעם מחדש. לצערי זה כל פעם נדחה וכעת לרגל 70 שנות קיומה של מדינת ישראל הכל הסתדר. ידעתי מההתחלה שאני רוצה שנתן דטנר יהיה סאלח שבתי".



"אמנם נתן דטנר הוא אשכנזי אך על הבמה יש שחקנים שמשחקים דמויות, הם לא צריכים להיות בטייפקאסט המדוייק כדי להתאים לתפקיד ואני חושב שזה ממש בסדר ששחקן אשכנזי יישחק דמות מזרחית כל עוד הוא שחקן", הוסיף המפיק. "דטנר הוא אחד השחקנים הבכירים בישראל ואין לי ספק שהוא יעשה את התפקיד בצורה מושלמת, נהדרת ומרגשת".





על הביקורות שמדובר במחזה גזעני הסביר: "אני מקבל כל הזמן פידבקים על הנושא, אך זה מה שהיה בישראל באותה תקופה ואי אפשר להתעלם מזה. גם היום יש גזענות וגם מזה אי אפשר להתעלם. הגזענות היא חלק מהמחזה ואין לי כוונה לטשטש אותה ואת הדברים שכתב קישון הגאון".



"ההפקה מעודכנת בנראות וצורת ההגשה לקהל, אך אנחנו לא נוגעים בטקסט", הוסיף מימון. "העיבודים המוזיקליים מדהימים ומתבצעים ללא פלייבק עם תזמורת חיה. בהפקה הזו ישנה רשימת שחקנים וזמרים מובילים בתחומם ולמרות שמדובר במחזמר היה לי חשוב לשמור על רמת המשחק והתיאטרון בכל הדבר הזה".



עריכה: איתמר זיגלמן