סערה כפי שעוררה באחרונה ההודעה על העלאת מחזמר בהשראת שיריו של אייל גולן בקאמרי, אין ברפרטואר החדש של הבימה, שנחשף היום (שלישי) לתקשורת, אך יצוין שהפעם, בשנת המאה של התיאטרון הלאומי, הוא מסקרן ועשיר מתמיד, עם דגש על הצגות מקור ישראליות, לצד מחזות-זמר, קלאסיקות ומחזות מודרניים מדוברים. בין ההדגשים: עיבוד תיאטרלי לסרט "גבעת חלפון אינה עונה"; מחזות הזמר "מרי פופינס" ו"זורבה"; גרסות חדשות ל"מי מפחד מוירג'יניה וולף" ול"החולה המדומה" וכמנת פתיחה מצודדת, בסוף הקיץ - ליא קניג בתפקיד המלך ליר בגרסה מודרנית לקלאסיקה השייקספירית. גם הזמרות דיקלה ויובל דיין יופיעו העונה.



העונה הישראלית בהבימה תיפתח בביצוע חדש למחזמר "מיקה שלי", מאת גדי ענבר ושחר פנקס (הדרמטורגית של הבימה), על אהבות נעורים בתקופה בין מלחמת ששת הימים לבין מלחמת יום הכיפורים עם לחנים מאת יאיר רוזנבלום. בין המשתתפים במחזמר בבימויו של משה קפטן, המנהל האמנותי של הבימה - יעקב כהן, מיקי קם ויובל דיין



יובל דיין. צלם : שי תמיר
יובל דיין. צלם : שי תמיר



כהן את קם ישתתפו גם לצידה של קניג ב"מאחורי הגדר", מחזה מוזיקלי עברי-רוסי על אהבת נעורים שכתב עידו ריקלין על-פי ביאליק ויביים משה קפטן בהשתתפות הזמרת דיקלה.



"כפרה" הוא מחזה חדש מאת דפנה אנגל - שגם תביים - ושי להב, שעלילתו מעוגנת בעולם התקשורת. "רובוטית" הוא קומדיה חדשה מאת עוזי וייל ורוני סיני, שברוח הזמן ברובוטיקה רומנטית. ההפתעה היא בעמדת הבמאי שאותה יאייש ליאור אשכנזי, המככב בשנים האחרונות בבית ליסין.



"האלמן הכפול" - לאחר תחקירו המהדהד ב"עובדה" וספרו "לתפוס רוצח" מגיע עמרי אסנהיים להבימה עם סיפורו על רוצח הנשים, שמעון קופר. 


שמעון קופר בבית המשפט בעת הקראת הכרעת הדין. אבשלום ששוני
שמעון קופר בבית המשפט בעת הקראת הכרעת הדין. אבשלום ששוני


"גלבי" - הפרשה העלומה של חטיפת ילדי תימן במחזה חדש מאת המחזאית והבמאית חגית רכבי-ניקולייבסקי.

"ברטוד ואגנס" - מחזה חדש מאת נועה לזר, על אנשי הגיל השלישי, שהועלה לא מכבר חד-פעמית בפסטיבל-קריאה בהבימה, עולה כיתה בבימויה של דפנה זילברג, עם אותם שחקנים: טטיאנה קנליס-אולייר ודב'לה רייזר.

"המחבר" - המחזאית עדנה מזי"א, שפעלה עד כה בעיקר בקאמרי, הפעם בהבימה, במחזה העוסק במשבר כתיבה של מחזאי ובמערכת היחסים המסוכסכת בינו לבין דמויותיו. זאת, אגב, במקביל להצגת הלהיט שלה "המורדים", המוצגת כעת בהפקה משותפת לשני התיאטראות.

"גבעת חלפון אינה עונה" - לאחר שעיבד להצגה בהבימה את תסריט "השוטר אזולאי", הבימה תעלה עיבוד של דניאל לפין ל"גבעת חלפון אינה עונה", סרט הפולחן של אסי דיין ונפתלי אלטר.



"לאה (נסיעה לשום מקום)" - מחזה חדש מאת שחר פנקס ובבימוי שיר גולדברג בעקבות סיפור חייה ויצירתה של לאה גולדברג עם מפגש דמיוני בין המשוררת לבין שתיים מדמויותיה.

"בלדה לאשה" - תיאטרון-מחול מאת אביחי חכם (יוצר הצגת "פרידה") על דמותה של המשוררת והפזמונאית תרצה אתר.

"הנערה מהדואר" - עיבוד למחזה מאת הבמאי חנן שניר על-פי ספרו של סטפן צווייג, כשברקע אוסטריה שלאחר מלחמת העולם הראשונה.
העונה הבינלאומית בהבימה תיפתח ב"פצצה", לא פחות. בגיל 89 תככב הגברת הראשונה של התיאטרון ליא קניג בגרסה מודרנית של "המלך ליר", בבימויו של גדי רול. זאת, אגב, לאחר שגברת ראשונה אחרת של התיאטרון הישראלי, אורנה פורת, לא זכתה להגשים את חלומה להופיע בתפקיד הזה.

ליא קניג. המלך ליר. צלם : ז'ראר אלון
ליא קניג. המלך ליר. צלם : ז'ראר אלון


"מי מפחד מוירג'יניה וולף" - מהקלאסיקה של המחזאות המודרנית מאת אדוארד אולבי ובבימוי אילן רונן. גיל פרנק, שכיכב בגרסה קודמת של ההצגה הסוערת, כשהפעם ישחקו עמו מאיה מעוז, דניאל גל ורוי מילר.

"מלאכים באמריקה" - גרסה חדשה של הקלאסיקה המודרנית מאת המחזאי היהודי טוני קושנר, כשהעלילה נוגעת במגפת האיידס. יביים: משה קפטן.

"זרים מושלמים" - דרמה קומית, שהיא עיבוד למחזה של ארז דרינגס על-פי תסריט סרטו של הבמאי האיטלקי פאולו ג'נובזה.


"מיזרי" - דרמת מתח על-פי ספרו רב המכר של סטיבן קינג.

"זורבה" - עיבוד של שחר פנקס לספרו של ניקוס קאזאנצאקיס. זורבה עדיין לא נבחר, אבל זאת לא תהיה הפתעה מרעישה אם נתן דטנר יצא כאן במחול, בבימויו של משה קפטן.

"החולה המדומה" - גרסה חדשה לקומדיה הקלאסית של מולייר על ארגאן, ההיפוכונדר.

"Imagine This" - מחזמר מאת גלן בירנבוים, שולי לוי ודייויד גולדשמידט על משפחת שחקנים שמנסה בתקופת השואה להציג מחזה על מצדה בגטו ורשה.



"מרי פופינס" - המחזמר, המבוסס על הסרט הפופולרי, בגרסה ראשונה בארץ, לאחר שהצגתו כאן התעכבה שנים רבות בגלל בעיית זכויות. כעת, מחפשים את ג'ולי אנדריוס הישראלית. המחזמר הזה, שיבוים על-ידי קפטן, אמור להיות הגראנד-פינאלה של העונה.

עוד מותר לגלות, שמתבשלת הצגה על אהוד מנור, מאת מוטי לרנר, שתיקרא איך לא "ימי בנימינה".