העיתונאי אראל סג"ל הפך בשנים האחרונות לאחד מאנשי התקשורת הבולטים מצידה הימני של המפה הפוליטית כשכתב באתר "וואלה", הגיש תוכנית מצליחה בגלי צה"ל והנחה את תוכנית הסאטירה "הפטריוטים" בערוץ 20. כחצי שנה לאחר שעזב את התחנה הצה"לית, איש התקשורת סיפר בראיון לתכנית "אנשים", שתשודר הערב בשעה 17:15 ב"קשת 12", על הפרישה וטען כי בגל"צ היו נושאים שלא נתנו לו לדבר עליהם.



יש לך בטן מלאה על גל"צ?
"הייתי שם שנתיים והוכחתי את עצמי במובן הכי פשוט. תוכניות ששודרו אחריה לא הגיעו לכמות ההורדות שאנחנו הגענו אליה, בשעה 11, אז אני גאה בזה. לא עזבתי כמו מסכן, עזבתי כי הרגשתי שאני לא מוכן שיגידו לי על מה לדבר ועל מה לא לדבר".

ארא"ל סג"ל: "עזבתי את גל"צ כי אמרו לי על מה לדבר ועל מה לא לדבר"


הם טוענים שאף אחד לא אמר לך מה להגיד
"אז הם אומרים, למה הם לא תובעים אותי דיבה? הנה אני אומר, שמעון אלקבץ דיבר איתי".



מה אלקבץ אמר לך?
"לא לדבר על הצבא".



"מקובל להגיד שראש הממשלה מחרים את העיתונות", הוסיף סג"ל. "אבי גבאי הסכים לדבר איתי פעם אחת ולא מסכים יותר, יאיר לפיד מחרים אותי, עפר שלח מחרים אותי, שלי יחימוביץ' - זה לא שהיא מחרימה אותי, רק אף פעם לא מסתדר לה לדבר איתי, ציפי לבני גם אף פעם לא מסתדר לה לדבר איתי. אני חושב שאני מראיין שמתכונן לראיונות שלו, אז אנשים מפחדים. אהוד ברק מסרב לדבר איתי מסרב להתראיין אצלי - אז הנה אני קורא לו להתראיין".



את נתניהו שאלת על הצוללת?
"בוודאי, שאלתי אותו בפנים".



למה אתה לא בפוליטיקה?
"תגיד לי, אתה היית רוצה ללכת לכנסת? ראית מה דוד ביטן אמר לנו היום בשידור? 'איך שתיכנסו לכנסת תקבלו תיק במשטרה', אני לא דואג מתיק כי אני משוכנע שאם היה להם משהו, הייתי כבר... אתה יודע. אני הולך ישר".



מגלי צה"ל נמסר: "העובדה שגוף תקשורת ציבורי, לא ממהר להגיש תביעת דיבה כנגד אחד מהמגישים שנמנו על שורותיו, רחוקה מללמד על אמיתות הטענות שמפזר המגיש. האמת היא, שתכניתו של אראל סג"ל נהנתה מעצמאות עיתונאית מוחלטת. אם קיבל הנחיות, הרי שההנחיות נגעו להקפדה על סטנדרטים עיתונאיים מקצועיים בנושאי השידור בלבד".