ההצגה "גירוש, הגירה, בריחה" היא אחת משמונה הצגות מקור שנבחרו לפסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה־39. ההצגה, מאת הישאם סולימן, מציפה את סוגיית ההגירה, המציפה את העולם העכשווי. כלומר, מה עושים גירוש והגירה לעם, יען כי בסיפורם של מהגרים יש משהו מרתק, והתיאטרון הוא אכן המקום האידאלי לספר את סיפורם.



אי אפשר להתעלם מקולו הייחודי של הפסטיבל, המאפשר ליוצרים לעסוק בסוגיות בוערות באמצעות תיאטרון - במיוחד בימינו התזזיתיים, שבהם הקהל מכור לחשיבה ויזואלית. ואכן, פסטיבל עכו מאפשר מקום לתיאטרון פיזי, המשלב תנועה וטקסט הכוללים אמירה אנושית עמוקה ומרגשת, פלוס מגע הקסם של התיאטרון.



ההצגה מורכבת מתמונות קצרות עם סיפור ותנועה שהופכים להישג מרשים ביותר, כשעל הבמה נוצר פסיפס אנושי מרתק שמורכב מסיפורם של מהגרים המסופר בזה אחר זה, כולל מחשבות עגומות על מציאות חיים עגומה ותקוות לעתיד טוב יותר.



הכוריאוגרפיה של ראבעה מורקוס, המשלבת עיצוב תאורה של ווסים סלאח, עיצוב תפאורה ותלבושות של נרדין סרוג'י ומוזיקה רבת־עוצמה של מועין דניאל, בשילוב המונולוגים, יוצרים את סיפור ההגירה. סולימן בחר לעבד את מציאות החיים המורכבת של המהגרים, באמצעות סיפורים אנושיים, שלא רק יגרמו לקהל להזיל דמעה, אלא יש לקוות שגם לחולל שינוי בתפיסת המציאות של המהגרים. אחרי הכל, גם אנחנו היינו פעם מהגרים שחיפשו מקום תחת השמש.



באמצעות מונולוגים המבוצעים היטב והכוונה טובה, הביצוע מוצלח. הטיפול בחומרים האקטואליים, בשילוב אווירה תיאטרלית הכוללת מחזה המתנהל נכון ובא לידי ביטוי בהפקה קולחת של אנסמבל פרינג' נצרת.



"גירוש , הגירה, בריחה" הוא תחקיר על חווית המהגרים הכולל אמירה משמעותית על החברה בארץ ובעולם כולו, ובעיקר תיאטרון הכולל צוות יוצרים בעלי אמירה. צוות השחקנים עובדים בתזמור מדויק ויוצרים תמונות בימתיות מרשימות באמצעות מרחב תיאטרוני מרתק.