בתוך תוכי תמיד ידעתי שאעשה משהו משמעותי בחיים שלי", טוען עקיבא שמואלי, יוצא תוכנית "המרוץ למיליון", שיתמודד בפריימריז לרשימת הבית היהודי לכנסת ה-20 שייערכו ב-14 בחודש. "אני מרגיש צורך להיות במקום שבו קורים הדברים, היכן שיש עשייה. כאופטימיסט חסר תקנה, אני מאמין שאפשר לשנות דברים".
זה בקטנה לעומת מה שעבר עליך במרוץ ההוא.
"אם חשבתי שזה אולי ככה, הבנתי במהירות שהעניין מורכב מאוד. זאת תחרות קשה בין המון מתמודדים על ארבעה־חמישה מקומות שנראים ריאליים, לצד כל השריונים. התהפכה לי הבטן מהתלבטויות עד שהחלטתי לרוץ".

התלבטויות לגבי מה?
"ההתלבטות הראשונה שלי הייתה אם אני ראוי ואם יש לי סיכוי להיות חבר כנסת טוב. רציתי להיות בטוח שיש לי מה להציע. הרי אני לא בא לכנסת כדי לקבל פרסום, וגם הכסף זה לא מה שמושך אותי כאן. אומנם המשכורת של ח"כ לא רעה, אבל בחוץ אפשר להרוויח יותר. לאחר בירור עצמי קיבלתי החלטה, עם עידוד מצד כל אלה שהתייעצתי איתם, והם מכירים את העשייה הציבורית שלי".
המפגש עם סרן במיל' שמואלי בן ה-31 מפתיע את מי שמכיר אותו רק מהבהייה במרוץ הטלוויזיוני. הוא מתנשא לגובה של 1.91 מטר, שלא כל כך השתקף משם, ולעומת המופנמות שהפגין בתוכנית בתור שושי, בניגוד לענהאל, שושה שלו, הוא מגיח עם משנה סדורה, שעמה בכוונתו להסתער על הכנסת.

לדבריו, ביסוד פעילותו הציבורית עומדת עמותת "לחיילים באהבה", שהוא השתתף בהקמתה לאחר שחרורו מהצבא ולאחר שלחם כקצין נח"ל ברנדוריה, במלחמת לבנון השנייה, והיה מועמד לצל"ש, כעדות 
שושה שלו. הוא מספר שכ-8,000 חיילים משוחררים עברו את הסדנאות שעורכת העמותה, המתבססת על תרומות מיהדות התפוצות.
יש גופים ממלכתיים כמו היחידה להכוונת חיילים משוחררים. "הם ישנם, אבל לא היה מי שיעזור לחיילים שחזרו מסויטים  מהקרבות ובכו בלילות. החבר'ה השתחררו בבקו"ם ונזרקו לחיים בלי הכנה".
היכן המדינה?
"היא עסוקה, כנראה, בדברים אחרים. יותר מאברך אם המדינה תיקח את הפלטפורמה שהקמנו ותשדרג ותעצים אותה". 

אני ימין

נראה שברצונו של שמואלי לקחת לידיים את נושא הצעירים. "חבר'ה יוצאים מהצבא מבולבלים ומאבדים זמן יקר עד שהם מצטרפים למעגל העבודה", הוא טוען. "יש לי תוכנית עם תמריצים שתעזור להם להתפקס ולסיים את הלימודים באוניברסיטה מוקדם יותר".
שמואלי מוסיף כי "חייבים לעשות משהו עם משרתי המילואים. אני עושה 40 ימי מילואים בשנה וכשכיר מסתדר איכשהו, אבל משרתי מילואים עצמאיים נפגעים כלכלית חבל על הזמן".
שמואלי תוקף גם את יוקר המחיה ואת יוקר הדיור: "המצב בארץ משוגע. הכל פה יקר ברמות מטורפות בהשוואה לחו"ל. צריך לאפשר לאנשים לחיות באופן נורמלי, להתקדם. לזוגות צעירים, שבסך הכל רוצים לרכוש דירה, אומרים תביאו 30% הון ראשוני. מאיפה? הרי זה סוג של התעללות".
חברי הכנסת לא יודעים את זה?
"הם יודעים, אבל אני לא רואה מישהו שמוכן להתמסר מהבוקר עד הערב לנושא של הצעירים. אם אתפזר על פני 100 נושאים, לא אקדם כלום".
והמצע הפוליטי?
"אני ימין. ככל שאני לא אדם קיצוני, אני לא מאמין בהחזרת שטחים. אם רוצים שלום, צריך בצד השני מישהו שניתן לדבר איתו".
אהובי הקהל
ענהאל היא התומכת מספר 1 של המועמד החדש. "מזהים את עקיבא עם 'המרוץ למיליון', שבסך הכל נמשך חודש, אבל העשייה שלו הרבה מעבר לכך", היא אומרת. "העניין הוא שעקיבא צנוע וקשה לו לדבר על עצמו".
לשמואלי יש תואר ראשון בכלכלה ובפוליטיקה מאוניברסיטת בר־אילן. למחייתו ניהל פרויקטים. אחותו היא שערכה את ההיכרות בינו לבין זוגתו, לאחר שלמדה יחד איתה משחק. שנתיים לקח לו עד שהציע לה נישואים. "הייתי שבוי בקונספציה מוטעית לגבי מה זאת זוגיות", הוא מודה. 
הקונספציה תוקנה מאז? 
"בנינו את הזוגיות בצורה העמוקה ביותר, בטיול של תשעה חודשים שעשינו מניו־זילנד ודרום־מזרח אסיה עד מערב אירופה. זו הייתה הכנה מצוינת ל'מרוץ למיליון'".
מי מכם משך למרוץ?
ענהאל: "ברור שאני. עקיבא התנגד בהתחלה ואמר שזה בזבוז זמן. בסוף עברנו שם חוויה מעצבת".
אבל לא זכיתם במיליון.
"נכון, אבל זכינו באהבת הקהל. יצאנו מהעניין עם הרגשה שאנחנו שייכים לכולם וגם קיבלנו הנחיה של סדרת טלוויזיה על טיולי קמפינג".
ענהאל, 30 , בתם של גיורת ושל חוזר בתשובה, עלתה בגיל 12 מצרפת וחלמה להיות שחקנית. כיום לא תמצאו טלוויזיה בקרוואן השכור והצנוע שבו היא מתגוררת במושב נחלים עם עקיבא ועם שתי בנותיהם הפעוטות.
הייתם חוזרים ל"מרוץ למיליון"?
"מתי שרק יגידו לי, אבל את עקיבא צריך לשכנע". "הספיק לי", הוא מגיב. "לא המרוץ הוא זה שמדרבן אותי בחיים אלא מבטי החיילים שלי בקרבות במלחמת לבנון השנייה. המבטים האלה לא נותנים לי מנוח ונותנים לי את התובנה שיש לנצל כל רגע עד הסוף".
"עקיבא יהיה חבר כנסת", ענהאל קובעת. "יש לו כל הסיכויים להצליח". "אני אהיה חבר כנסת מעולה ואתן את כל כולי לתפקיד. בוערת בי אש של רצון לשנות", הוא מבטיח.