מצב האומה עוזבת את רשת לטובת ערוץ עשר. אחרי שמונה עונות ב"רשת'' מצב האומה עוברת לערוץ עשר. הכל התחיל במשבר גדול שנוצר בין מצב האומה לזכיינית רשת בחודש האחרון בעקבות שיקולים כלכליים.



בזכיינית רצו מאד להאריך את העונה בעקבות הבחירות הקרובות ואף להעביר את שידור התוכנית לימי שישי במקום התוכנית "הכל הולך", אך תקציב התוכנית, העלויות של הטלאנטים, הכותבים והדרישות של שליין, לא עמדו בקנה אחד עם התקציב של רשת. בין הצדדים נאמרו חילופי דברים קשים והזכיינית ומצב האומה סיימו את היחסים בטונים צורמים. 


לאחר 8 עונות, ״מצב האומה" בהנחיית ליאור שליין תסיים את עונתה השמינית ב"רשת" במועד שתוכנן מראש, זאת לאחר ששליין ביקש מרשת לוותר על האופציה שבידה לעונות הבאות, לאור רצונו לעבור לערוץ עשר. מקורות ב"רשת" טענו כי לא ברור להם איך ערוץ 10, שהיה לפני סגירה, יצליח לעמוד בדרישות התקציביות של התוכנית.

הזכיינית נלחמה על התוכנית והאמינה בה גם כשהרייטינג היה צולע. במקום "מצב האומה", תעלה תוכנית חדשה פוליטית חברתית בהנחייתו של מודי בראון . גורמים ב"רשת" מסרו כי: "דרכה של "מצב האומה" ב"רשת" נבנתה אט אט ומעונה לעונה. התוכנית, בהנחיית שליין, החלה עם רייטינג מדשדש אולם עם הרבה אמונה ותמיכה מצד הנהלת "רשת" היא טיפסה ברייטינג ובאהדת הקהל". 


"במהלך התקופה האחרונה בחנה "רשת" לעומק את האפשרות להאריך את העונה , בעיקר בשל היותנו בתקופת בחירות,  אולם בעיות תקציביות מנעו מ"רשת" מעבר לתכנון המקורי. ערוץ 10 שזכיינו הוארך זה עתה ככל הנראה יכול להקצות משאבים תקציביים גבוהים אלה. אנו מאחלים הצלחה לשליין ולערוץ 10 בדרכם הישנה-חדשה. בימים אלה שוקדת רשת על תוכנית חדשה בהנחייתו של מודי בר און שתעסוק בבחירות הקרובות. אנו מאמינים כי מדובר בתוכנית החשובה ביותר שיכולה להופיע בימים אלה על המסך".