אין ויכוח שהסיוט הגדול ביותר של כל הורה הוא שילדו ילך לאיבוד. לכן, כאבא לפגי ,בת ה־17 ומרי בת ה־12 היה לג'יימס נסביט קל יחסית לצלול לנפשו המיוסרת של טוני יוז, האב שבור הלב, שבמהלך חופשה בצרפת עם רעייתו אמלי (פרנסס אוקונור) וילדם בן החמש אוליבר (אוליבר האנט), נחטף הילד מתחת לאפו בבר צרפתי סואן, בדיוק ברגע השיא של משחק הגמר של צרפת במונדיאל.



"זאת הייתה סצינה מאוד אינטנסיבית עבורי, והרגשתי שהמעיים שלי מתהפכים", התוודה נסביט בראיון ל"אורנג' קאונטי רג'יסטר", בנוגע לסצינה שהופכת את הקערה על פיה ב"הנעדר", מיני־דרמה בריטית מגה משובחת, שלא רק קיבלה שתי מועמדויות בטקס גלובוס הזהב הקרוב, אלא תזכה במרוצת השנה הנוכחית לעונה שנייה. 



סדרת המתח בת שמונת הפרקים של הבי־בי־סי, שיצרו הארי וג'ק ויליאמס, מתרחשת שמונה שנים אחרי האירוע הטראגי, והסבל האינסופי שמוציא את נסביט לחיפוש אובססיבי אחרי הבן הנעדר. חיפוש שלא רק מוביל לפירוק נישואיו, אלא מאיים להרוס את חייו כליל. 

"הרגע הזה שבו אתה מאבד, אפילו לרגע קצר, את הילד שלך, קרה לי לא אחת, כשבנותי היו צעירות יותר והיינו בסופרמרקט, בקניון, או בכל מקום אחר. זהו רגע נוראי, זוועה שלא תתואר", מודה השחקן האירי בן ה-50 , שעשה את הפריצה שלו בסדרת הטלוויזיה "רגלים קרות", ובהמשך כיכב בין השאר בסדרה "ג'קיל".

"מה שמאפיין את טוני הם רגשות האשם הכבדים שהוא נושא", הוא אמר. "הוא כל הזמן מהרהר מה היה קורה אילולא הלכתי לבר בנקודה זו? מה היה קורה לולא הפסקתי לאחוז ביד שלו? רגשות האשם האלה אינם מרפים ממנו לאורך כל העלילה, וגורמים לו להתייסר עם עצמו".

קושי נוסף שאיתו נאלצים טוני ורעייתו אמלי להתמודד הוא מחסום השפה והבדלי התרבות. במיוחד כשמדובר בהתנהלות מול המשטרה הצרפתית והתקשורת שעטה על סיפורם כנשרים מורעבים. מהר מאוד לומדים השניים, בדרך הקשה, כי כל גוף בשאלון דה בואה, הכפר שבו התרחשה החטיפה, מונע על פי האינטרסים שלו בלבד. 

"בסיפור כל כך מורכב ואמוציונאלי, אתה חייב שהוא יהיה בנוי היטב ויהיה אמין, וזה דורש המון השקעה", אמר. "הקריאה הראשונה שעשינו הייתה מרתקת וכואבת להפליא כאחד. כולם היו במתח לדעת מהדף הראשון מה הולך לקרות. אישית, הוקסמתי נורא והסתקרנתי להבין כיצד דבר כל כך נורא יכול לקרות. את המסע שהדמויות הללו עוברות על ציר הזמן ניתן להגדיר כגיהינום עלי אדמות. התסריטים כל כך מרתקים ומפורטים להפליא, שכשחקן ברור לך שאתה חייב להיות חלק מדבר כל כך נדיר באיכותו".

אחרי שבילה למעלה משנתיים בתפקיד הגמד בופור בשלושת חלקי "ההוביט" בבימוי פיטר ג'קסון, הרגיש נסביט אסיר תודה על התפקיד הדרמטי, המאני־דפרסיבי, שנפל בחיקו ב"הנעדר". "הייתה לי חוויה יוצאת מהכלל בניו זילנד במהלך צילומי 'ההוביט'", מחייך נסביט, "אבל זה תמיד נחמד לחזור לקרקע המציאות, ולשחק מישהו שקל להזדהות עמו".

"הנעדר". מיני־סדרה בת 8 פרקים
יס Binge ויס VOD