השילוב בין בית מלוכה אנגלי, אנשים אטרקטיביים, הרבה סקס, תככים ומבטא בריטי אמור להיות חומר גלם מצוין לסדרת טלוויזיה פופולרית, אבל איך שהוא עושה רושם שלערוץ E! האמריקאי זה עובד פחות: הסדרה המתוסרטת הראשונה של הערוץ, "The Royals", שעלתה בתחילת השבוע בארצות הברית, נקטלה על ידי המבקרים אפילו עוד לפני שראתה זמן מסך. היו שכינו אותה ״רועשת ובומבסטית", והיו שוויתרו על הרחמים ופשוט קראו לה ״זבל״.
כביכול זו אמורה להיות הבטחה: אליזבת הארלי מגלמת את מלכת אנגליה, בגרסה לוהטת במיוחד שלה, וג׳ואן קולינס משתחלת לתפקיד המרשעת, שבו היא מצטיינת כל כך, ומגלמת את אמה התככנית והערמו-מית של המלכה. עוד משתתפים וינסנט רייגן (״300״, ״טרויה״) בתפקיד בעלה של המלכה; ויליאם מוזלי (״סיפורי נרניה״) בתפקיד הנסיך ליאם; ואלכסנדרה פארק (שכיכבה באופרת הסבון ״קרוב רחוק״) בתפקיד הנסיכה ואחותו התאומה של ליאם. הרעיון הוא גרסה מודרנית של משפחת המלוכה, שלא בוחלת בניבולי פה, סקנדלים ודרמות. את הסדרה יצר מארק שוואן, יוצר ״מגרש ביתי״ המיתולוגית והמוצלחת באופן יחסי. בקיצור הציפיות היו גבוהות. באחד הראיונות הארלי אמרה שלדעתה בני משפחת המלוכה האמיתית ״יאהבו את הסדרה מאוד וירצו להיות כמונו״. אלא שלא בטוח שמלכת אנגליה האמיתית תגיד משפטים כמו ״יש כאן ריח של סקס, סקס מלוכלך. ככל הנראה מישהו עבד במרץ״.
גם מבקרי הטלוויזיה האמריקאים הסכימו פחות עם הארלי. יש מי שהשוו את משפחת המלוכה המודרנית של הסדרה למשפחת קרדישיאן הבלתי מלכותית בעליל. ב-Yahoo news הכתירו את הארלי ל״קריס ג'נר החדשה״, ב״הוליווד ריפורטר״ כתבו שהסדרה היא ״לא זמן מלכותי במיוחד״ והוסיפו ש״הסדרה מתנגנת כמו קליפ ארוך של MTV״. גם ב״ניוז דיי״ לא ריחמו ואמרו שהסדרה ״מרגישה כמו פרק של 'עקרות בית אמיתיות', גרסת ארמון בקינגהאם״ והוסיפו שמדובר ב״טראש טלוויזיוני״.

האתר Express.co.uk הבריטי מדווח שבערוץ E! לקחו קשה את הביקורות הצולבות שגרף הפרק הראשון. ״כולם מאוד מאוכזבים מהביקורות״, אמר גורם בערוץ. ״קיווינו שעם כזה קאסט מצטיין, הסדרה תהיה משהו שמאוד ימשוך את הצופים״. הסדרה תעלה בבריטניה בסוף החודש, ובערוץ מקווים ששם יחבבו את הסדרה יותר. המדור רוצה לשלוח קריאת עידוד לערוץ E!: מהניסיון שלנו, אלה בדיוק החומרים שמייצרים קאלט טלוויזיוני.