חליפות של ארמני, תיק ג'יימס בונד יוקרתי, רכב מפואר וכרטיס חבר בקאנטרי קלאב נחשב מעולם לא היו מספיקים עבור ג'ייסון אייזקס. שלוש שנות לימודי משפטים בעקבות אחיו הבכור עורך הדין היו די והותר כדי להבין שאולמות בתי המשפט הם לא הלוקיישן הטבעי שלו. 

"אני מדלג על הגגות בירושלים, נלחם ברעים, עושה סקס עם אן הייש, בוכה וצופה במאבק בין פלגים שונים בנצרות, ועוסק בלהט באמונה ובהיסטוריה. תראה לי עורך דין שעושה את זה במהלך עבודתו?", אמר השחקן הבריטי, שקנה את עולמו כלוציוס מאלפוי בסדרת סרטי "הארי פוטר", בראיון ל"בוסטון הראלד".
אייזקס, שנולד לפני 51 שנה בליברפול לזוג הורים יהודים ממוצא מזרח אירופי, עושה את כל זה ועוד ב־ DIG : מותחן אקשן גדוש קונספירציות של גידי רף ("חטופים", "הומלנד"), טים קרינג ("ג'ורדן", "גיבורים"). 

אייזקס משחק את פיטר קונולי, סוכן FBI שהוצב בירושלים בניסיון להתגבר על מותה הטרגי של בתו, ומוצא את עצמו מעורב עד צוואר בתעלומת רצח של סטודנטית לארכיאלוגיה אמריקאית. קונולי, שחולק את יצועו מפעם לפעם עם הבוסית שלו לין מונאהן (אן הייש, "עולם אחר", "דוני בראסקו"), חובר לשוטר מקומי בשם גולן כהן (אורי פפר), וביחד הם חושפים קנוניה דתית־רוחנית עתיקה וחובקת עולם.

"הרקע שלי הוא מפתח לאובססיביות שיש לי כלפי הפרשה", הוא סיפר. "אף על פי שהקריירה שלי מתפרקת והנישואין שלי מתרסקים, אני נחוש לפתור את התעלומה בגלל העבר שרודף אותי. פיטר קונולי הוא לא רק איש אמיץ שמבלה את מרבית חייו בקפיצה מעל קירות ובהתפרצויות לבתים. יש לו הרבה שלדים בארון. הוא רדוף ומיוסר, וזה מה שעושה אותו לדמות שמרתק לשחק אותה". 
הפרקים הראשונים בסדרה צולמו בחלקם הגדול בבירת הנצח של העם היהודי, אבל מבצע צוק איתן אילץ את הצוות, מטעמי ביטוח, לנדוד לקרואטיה. למרות זאת ירושלים הותירה היטב את חותמה על מי שמגדיר את עצמו כאתאיסט. "הייתי בהרבה לוקיישנים, הייתי בהרבה מדינות בימי חיי, אבל מעולם לא הייתי בירושלים", אמר. 
"ירושלים היא המקום הכי שנוי במחלוקת, פיסת הנדל"ן הכי קונטרברסלית בתולדות האנושות. אתה מרגיש את זה היטב כשאתה שם. האבנים האלה צופנות בתוכן הרבה סיפורים. אתה יכול לראות בעיר עדות לכל עם שאי פעם כבש אותה, ורק צריך להתבונן סביבך ברחובות, כדי לראות כיצד כל הדתות הגדולות בעולם ארוזות בתוך החלל הזעיר ומעורר ההשראה הזה".
בעקבות הפגישה הראשונה שלו עם רף וקרינג, ואחרי שהבין שהעלילה מבוססת על מוטיבים אמיתיים ביהדות ובנצרות, החליט ללמוד את הנושא לעומק ובילה שעות רבות בקריאת חומר בנושא ברשת. אייזקס מקווה שהצפייה בסדרה תעורר את הצופים לנהוג כמוהו ולעשות מחקר משלהם. "אני מקווה שאנשים שיצפו בתוכנית ייהנו מכל הקונספירציות והדמויות המרתקות, אבל בתור בונוס נוסף ינסו להבין מה מכל העלילה אמיתי, מי מהקבוצות האלה באמת קיימות, ומה מניע אותן, כי זה בפירוש מרתק", אמר.