הרשת געשה מהתרגשות במהלך סוף השבוע האחרון כשארבעת הפרקים הראשונים מהעונה החמישית והחדשה של ״משחקי הכס״ דלפו לרשת, פחות מ-24 שעות לפני השידור הרשמי של הפרק הראשון, שעלה בארצות הברית (וגם בישראל) ביום ראשון האחרון.



מדובר כמובן במחדל אמיתי של רשת HBO, שעשתה הכל כדי למנוע הדלפות מהסוג הזה ותכננה לשדר את פרקי העונה החדשה בלייב ב-170 ארצות במקביל. אלא שהם בכל זאת נכשלו בעמידה על המשמר. רק שבמובן מסוים, זהו מחיר ההצלחה. ככל שסדרה נחשבת לפופולרית יותר, כך היא נעשית מבוקשת יותר באתרי ההורדות הבלתי חוקיות.



במקרה של ״משחקי הכס״, מדובר, כידוע, בהצלחה כבירה, וכמות ההורדות הבלתי חוקיות רק מיישרת קו עם הפיכתה של הסדרה לקאלט. כבר מעכשיו היא נחשבת לסדרה שהורדה באופן לא חוקי הכי הרבה פעמים השנה -7 מיליון הורדות של פרקים מכל העונות בחודשיים האחרונים בלבד, בתקופה שבין ה-2 בפברואר ל-4 באפריל 2015 - עלייה של 45% מהשנה שעברה, לפי האתר האנטי-פיראטי Irdeto. הנתון הזה נאסף עוד לפני דליפתם של ארבעת הפרקים


הראשונים, שהגיעו לנתון מדהים של מיליון הורדות לא חוקיות ברחבי העולם בתוך 24 שעות בלבד מרגע הדליפה לאתרי הטורנטים. והמספר ממשיך לעלות מיום ליום.



ברשת HBO אמרו השבוע שהפרקים החדשים נשלחו לקבוצה מצומצמת של בני מזל - ככל הנראה לעיתונאי טלוויזיה ולבלוגרים נבחרים, ושמקור הדליפה מגיע משם. לא ברור עד כמה מודאגים מהעניין ב-HBO. בשנה שעברה מנכ״ל החברה ג׳ף ביווקס אמר שכמות ההורדות המטורפות טובה יותר מזכייה בפרס האמי, ושבמובן מסוים אפשר לראות בה דבר חיובי, למרות הפגיעה בנתוני הצפייה של הרשת.



באתר Irdeto הסבירו שברשת מנסים בכל זאת להילחם בתופעה באמצעות אלטרנטיבות אטרקטיביות, כמו למשל שירות הצפייה אונליין HBO Now, המאפשר צפייה בחינם בתוכני הרשת, גם אם אין לכם מינוי לרשת כבלים אמריקאית. ״הם רוצים להפוך את הפיראטים ללקוחות משלמים״, הסבירו שם.



ברשימת הסדרות בעלות מספר ההורדות הגדולות ביותר נמצאת גם ״המתים המהלכים״ במקום השני, עם 5.7 מיליון הורדות בחודשיים האחרונים; ומיד אחריה - ״שובר שורות״ (3.8 מיליון), ״ויקינגס״ (3.4 מיליון) ו״בית הקלפים״ (2.7 מיליון).