בכל מחזור חיים של זוג, מגיע הרגע הזה שבו צפות השאלות בדבר עתיד החיים המשותפים. אצל אבי ודיווה חתמי הרגע הזה צץ מול מצלמות הטלוויזיה של הסדרה הדוקומנטרית ״זוגות״, העוקבת אחרי ארבעה זוגות בעשורים שונים של החיים.

בפרק הראשון ששודר השבוע, מוצאים את עצמם בני הזוג (הוא בן 49, היא בת 47) שחוקים לעייפה אחרי 20 שנות נישואים: המשברים והמריבות סביב שיפוץ בית חלומותיהם; הורות לשני זוגות תאומים (כיום בני 17 ו־13); הקריירה התובענית (הוא יו״ר חברה תעשייתית, היא בנקאית בכירה); ובעיקר השגרה האפורה שהרחיקה אותם זה מזה. הוא חושב על פרידה, היא רוצה להישאר וכל עם ישראל שותף ללבטים.



״פרידה זו מילה גדולה״, מבהירה דיווה. ״בשום רגע לא הייתה החלטה נחרצת שאורזים תיק ועוזבים. לא חשבנו לקחת עורך דין ולא הוצאנו טפסים מהרבנות. בדיעבד, היה לנו קשה לשאת את הזוגיות והיה לנו כאב מאוד גדול״.



אז למה לשתף בהחלטה הזו את כל העולם ואשתו?
״לדעתי זה סוד ההצלחה שלי ושל אבי: אנחנו המון שנים יחד, עם המון התמודדויות לא פשוטות, אבל אנחנו שמים את כל הדברים על השולחן, גם אם זה לא נעים. אני תמיד אומרת לאבי שאני לא מסכימה שהוא יירקב עם המחשבות שלו בלילה, בסלון, ואני מעדיפה שהוא יגיד לי את האמת. הלוואי שיותר אנשים יוכלו לאמץ את הדרך שלנו, כך אולי היו פחות גירושים״.



אם השם שלה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. דיווה היא בוגרת הריאליטי ״הישרדות״, שבו השתתפה לפני כחמש שנים. כמי שמעידה כי הופעתה בתוכנית יצרה משבר בנישואיה, השאלה מדוע עשתה את זה לעצמה שוב - מתבקשת.



״בתוכניות ריאליטי כל מועמד הוא דמות סגורה, ריבוע ידוע מראש״, היא מסבירה. ״באמצעות עריכה מתאימים את הדמות למשבצת המבוקשת. באתי בתום לב ומצאתי על המסך דמות שונה ממי שאני. אומנם דיווה הייתה שם, אבל לא במלוא מובן המילה. לא הייתה שם דיווה שמטפלת בארבעת ילדיה, בת זוג ואשת קריירה״.



מי שנכווה ב״הישרדות״ נזהר מ״זוגות״.
״׳זוגות׳ זה לא ריאליטי. זה דוקומנטרי. ניהלנו משא ומתן ממושך עם ההפקה על העניין הזה, כדי שהמעקב יהיה הכי קרוב וצמוד לחיים. אני אוהבת טלוויזיה והיא לא מביכה אותי. אני אדם מגובש ואין לי בעיה להיות על המסך, אבל כפי שאני״.



את ואבי כבר שלושה עשורים יחד. איכות היחסים השתנתה עם השנים?
״בשנות ה-20 יש הרבה אגו. בשנות ה-30 יש הרבה עניינים תפעוליים שקשורים לבית, ילדים וקריירה. את הכול עשינו ביי דה בוק. עכשיו, בעשור השלישי, אנחנו עמלים כהלכה על הזוגיות והחברות. הילדים כבר עצמאיים ויש לנו אחד את השנייה. ובכנות, אנחנו נהנים מכל רגע״.



"זוגות", ראשון, אחרי "עובדה", ערוץ 2 (קשת)