משה פרסטר (51), עוף מוזר בביצה, שרד את כל הסופות, המהמורות, התמורות והמהפכות, והצליח, איכשהו, להמציא את עצמו מחדש.

אם לא בהצגת בידור, אז בריאליטי. אם לא בריאליטי, אז עכשיו בעונה שנייה לקומדיה המדוברת לילדים ״משפחה שולטת״, שבמרכזה משפחת לו־ ריא, המגלה יום אחד שהיא נצר למשפ־ חת דוד המלך והופכת למשפחת המלוכה הראשונה של מדינת ישראל.

״אני משחק את מיכאל הכהן - היועץ והמזכיר הראשי של ארמון המלוכה״, מספר פרסטר. ״מיכאל, חובש כיפה, שומר מסורת, איש חריף וחכם, ישר כס־ רגל, בקי בכל דבר, מקפיד על לשון צחה ומדויקת עד כדי הגזמה. הוא צריך לעמוד מול המלך והמלכה שהם הפוכים ממנו, אנשים גסי רוח, נטולי כל רגש אנושי ונימוס אלמנטרי. הוא צריך להגשים כל גחמה שלהם, ולעתים הופך משרתם הנ־ רצע. הוא נאלץ להתמודד עם מלך עממי ומלכה חסרת בושה, נסיכה מטורללת, נסיך חתיך ונסיך קטן ומרגיז. הוא מנהל בעצם את כל הארמון. החריצות והרצינות שלו, מול ההתרחשויות האבסורדיות אליו הוא נקלע, יוצרות סיטואציות מצחיקות ביותר״.

חשקת בתפקיד?
״אני מאוד אוהב להיות על סטים של סדרות, אוהב לעבוד במקצוע שלי, וכמעט תמיד חושק בכל תפקיד. עבורי זהו תפ־ קיד מעט יוצא דופן. תפקיד של איש דתי, קפדן ורציני. איכשהו זהו התפקיד הפחות מצחיק בסדרה. אבל הדמות כל כך רצינית, שהיא גורמת לצחוקים גדולים, בלי שתרגיש בכך״.
אחרי שהשתתפת ב״הישרדות vip״, שם ניסית להביא את משה פרסטר האחר, אתה שב לכתת רגליך בחיפוש אחר תפקידים?
״אף פעם לא כיתתי רגליים אחרי תפקיד. כמעט כל התפקידים שעשיתי היו כי רצו והכירו ואהבו אותי כשחקן, כקומיקאי וכאדם. תפקידים אחרים שעשיתי, היו כאלה שכתבתי עבור עצמי. במקרה של 'משפחה שולטת', המפיקה טמירה ירדני, שאיתה אני עובד מאז 'עלילות משה בעיר הגדולה', הציעה לי את התפקיד יחד עם היוצר והבמאי של הסדרה, רובי דואניאס. הם שמחו שאעשה אותו וגם אני שמחתי ביותר. כיף גדול לעבוד עם יוצריה ועם קומיקאים שאני מאוד אוהב כמו רמי ורד ואורנה בנאי״.

״משפחה שולטת״ היא פרודיה על משפחת השלטון. יש סיטואציות או סצנות שאם אתה היית כותב אותן היית מחדד יותר?
״במקרה של 'משפחה שולטת', אני שם את האדם הכותב שבי בצד. הכתיבה של רובי וחבריו טובה מאוד. רובי נותן חופש להתערבויות של השחקנים, ואנו לפעמים משנים סצנות, אבל לרוב אני וחברי השחקנים מבצעים את הטקסט כמו שהוא. כי הוא טוב, וכל המוסיף גורע״.

"משפחה שולטת" - עונה שנייה, ימי ראשון, החל מה־26.4 (היום), yes vod ובערוץ הילדים