יש לי יכולת מופלאה לאתר עקבות ניתוחים פלסטיים.



כמו רדאר של אפאצ׳י שמזהה מקילומטרים מחבל מתאבד רוכב על אופנוע בחאן יונס, כך אני מזהה גבות שהורמו, אוזניים שנמתחו אחורה, גרוגרת שסולקו ממנה שאריות עור מתוח, אף שיושר בפלס נגרים. אני עובר ליד פרצוף משופץ ומקבל מיד את הזיהוי בצורת אזעקה מיוחדת - השערות על העור שלי סומרות. אני לא מתיימר לקבוע אם ניתוח פלסטי הוא מעשה טוב או רע. מי שרוצה לבצע בעצמו/בעצמה מעשי נגרות שיהיה/ תהיה בריא/בריאה. אני באופן אישי מוותר על אומה תורמן המחודשת במראה בובת הפלסטיק שרכשה לעצמה בחנות, ומעדיף אותה כמו שיצאה לפני שנים מבית החרושת של המנתח הגדול מכולם, הטבע בכבודו ובעצמו.



אבל גם הטבע, מוכשר כמו שהוא, לא מצליח ליצור לעצמו יחסי ציבור מצוינים כמו ד״ר דב קליין. יש מנתחים פלסטיים שצולחים קריירה שלמה ונותרים באלמוניותם. ד״ר קליין, כמו כיפת סיליקון, מושתל עמוק-עמוק בתקשורת. הוא דייר קבוע בטלוויזיה. יש מדור רכילות באתר אינטרנט שכמעט בבעלותו. עוד לא הסתיים הניתוח, עוד לא נתפרה הקיבה המקוצרת, עוד לא נתחב שתל הסיליקון האחרון למקומו, וציבור הקוראים כבר מעודכן מי הסלב שאדטדטו, מיד לכשיוסרו התחבושות, הולכת להתחדש בביקיני נוצץ, ואיזו מידה תידרש לגביעי חלקו העליון.



השבוע חזר אלינו ד״ר קליין בעונה הרביעית של ״חלומות מפלסטיק״, ומיד גילינו כמה היה חסר. הנה הוא מול פציינטים נפולי כרס ופציינטיות דלות חזה. רק ראו כמה הוא רחום, חנון, אבהי, מלא אמפתיה לכאבם, וכמובן שאף פעם לא מזיק שיש מצלמה בסביבה. אז מה אם הפציינט מוכר לעצמו אשליות. אז מה אם אלמנה ואם ל־14 ילדים מאמינה שהרמת הגבות תביא לה חתן מליין. ד״ר קליין יבוא עם הסכין, ייתן ויש מפה, שמיר משם, והנה בחוץ כבר מתאספים המחזרים המליינים בלימוזינות שלהם, הולכים מכות מי יזכה בלבם של פנלופה היפה ו־14 ילדיה.




"חלומות מפלסטיק". צילום: ערוץ E!



בתזמון משעשע עלתה השבוע על מסך ערוץ !E הסדרה ״אסונות מפלסטיק״, המספרת דווקא על ניתוחים פלסטיים שכשלו. אזהרה הוגנת מראש: הסדרה מיועדת לבעלי קיבה חזקה בלבד. המנותחים המופיעים בה לא תמיד מזכירים מישהו המשתייך למין האנושי. אומנם הסוף הוא אופטימי ושני הרופאים הטובים משיבים את הפציינטים, לפחות חיצונית, לחברת האדם, ועדיין לא מומלץ לצפות בסדרה לפני השינה, ולבטח יש להרחיק ילדים מהחדר.



על קירות המרפאה הנוצצת של ד״ר קליין תלויות תמונות נוצצות של נשים וגברים נוצצים, בעקבות ניתוח נוצץ. דבר מזוועות ״אסונות מפלסטיק״, כמובן, לא תמצאו שם. אבל אם ברצונכם להניא חבר או בן משפחה מלעבור ניתוח כזה, הציבו אותו מול המסך ביום שישי ב־16:45, שלטטו לערוץ !E, ואין לכם אפילו צורך להישאר בחדר. ההצלחה מובטחת.