כולנו היינו שם, לכולנו הייתה סדרת טלוויזיה אהובה שאיש בסביבה לא ממש הצליח להבין למה אנחנו אוהבים אותה כל כך, אבל לנו זה לא היה אכפת.



אנחנו זיהינו בה משהו שאף אחד אחר לא ראה. ואז, ביום בהיר אחד, היא בוטלה. בדרך כלל אלו סדרות שהן לא להיטים עולמיים, וזה קורה בהפתעה, לאחר מספר מצומצם של עונות; ואנחנו, הצופים, לא יכולים לעשות שום דבר, חוץ מלנסות להתגבר על שיברון הלב והגעגוע באמצעות סדרות אזוטריות אחרות ושידורים חוזרים. אבל לא עוד. לצופי הטלוויזיה נמאס להיות עבדים נרצעים של רשתות הטלוויזיה האמריקאיות שלא מהססות אף פעם לשלוח אל הגיליוטינה סדרות שלא מספקות נתוני רייטינג מרשימים, ובתקופה האחרונה הם מסרבים לקבל את רוע הגזירה.



השבוע הודיעה רשת NBC על ביטולה של הסדרה ״חניבעל״, בתום שלוש עונות. הסדרה, מז׳אנר המותחן הפסיכולוגי, עלתה בארצות הברית באפריל 2013 (ומשודרת בארץ ב-yes), ומגוללת את עלילותיו של הרוצח הסדרתי הקניבלי חניבעל לקטר (מאדס מיקלסון), המוכר מספריו של תומאס הריס, ומתמקדת במערכת היחסים המשונה שלו עם סוכן ה-FBI ויל גרהאם (יו דנסי).



הסדרה כוללת קאסט שחקנים מרשים, וביניהם גם לורנס פישבורן וג׳יליאן אנדרסון, והיא זכתה לביקורות מהללות ולמיליוני מעריצים נלהבים, אבל מסתבר שלא מספיק - ממוצע הרייטינג של הסדרה עמד על 3.6 מיליון צופים לפרק, נתון לא מספק מבחינת רשת NBC, ולכן היא בוטלה. המעריצים מיהרו להקים עצומה באתר Change.org, שגייסה 30 אלף חתימות בתוך פחות מ-24 שעות. במקביל נוצר גם ההאשטג SaveHannibal#, שזכה למאות אלפי ציוצים ושיתופים בטוויטר. בינתיים מפיקת הסדרה צייצה בטוויטר שהם בודקים אפשרויות אחרות.



למעריצי ״חניבעל״ יש סיבה להיות אופטימיים: הרשת כבר הוכיחה את יכולתה המופלאה להושיע סדרות שדינן נחרץ. זה קרה ממש לפני כמה שבועות עם ״הפרויקט של מינדי״ בכיכובה של הקומיקאית מינדי קלינג. אחרי שרשת FOX ביטלה את הסדרה, חברת שירותי הסטרימינג HULU רכשה אותה. גם הסדרה ״דה קילינג״ זכתה לגורל דומה - רשת AMC ביטלה, ונטפליקס רכשו אותה. ב-2014 ביטלה רשת NBC את הסיטקום ״קומיוניטי״, אך הוא נרכש על ידי YAHOO, וצפוי לחזור לעונה שישית באתר. בקרוב נדע אם המאבק של צופי ״חניבעל״ הצליח, ואם הרוצח הסדיסט ימשיך לנשנש את החברים שלו בעונה רביעית, בחסות רשת אחרת.



משתעשעים בנוסטלגיה


אומרים שהטלוויזיה כל הזמן מתחדשת, אך במקביל היא כל הזמן גם ממחזרת את עצמה. מגמות באות והולכות, אבל עם חזרתן למסך של סדרות טלוויזיה מיתולוגיות, מ״תיקים באפלה״ ועד ״צער גידול בנות״, זה לא מפתיע לראות שהקהל מחפש דווקא את התכנים שיזכירו לו ימים נשכחים. בארצות הברית גילו להפתעתם שהלהיט הטלוויזיוני הגדול של הקיץ שם הוא לאו דווקא סדרת דרמה אינטליגנטית ומתוחכמת סטייל ״בלש אמיתי״, ואפילו לא דרמה קומית כמו ״כתום זה השחור החדש״. מסתבר שמה שהקהל האמריקאי ממש השתוקק לו הוא שעשועון משפחתי בפורמט הישן והטוב כמו Celebrity Family Feud - שעשועון של רשת ABC בהנחיית סטיב הארווי (שהנחה גם תוכנית אירוח מצליחה מאוד בארצות הברית).



השעשועון מבוסס על השעשועון הוותיק Family Feud, ששודר בארצות הברית מאז שנות ה-70 (בעברית הוא זכה לשם המלבב ״טוטו משפחתי״, והופק כאן בתחילת שנות ה-90, בהנחיית דודו טופז ז״ל וציפי שביט), ובו משפחות משיבות יחד על חידון טריוויה מסובך למדי. בגרסה החדשה מדובר במשפחות של סלבס, כמו למשל ד״ר פיל וטוני ברקסטון. נתוני הרייטינג הצביעו על ממוצע צופים של 8.5 מיליון - נתון מרשים בהחלט. במילים אחרות, עניין של זמן עד שזה יגיע גם אלינו.




Family Feud. צילום: צילום מסך


אחוזה בצרות


בטח שמעתם שיש קצת צרות לאחרונה באחוזה המפורסמת של יו הפנר, אחרי שהולי מדיסון - אחת השפנפנות המפורסמות ביותר של הפנר, שהייתה בת זוגו במשך שנים רבות וכיכבה בתוכנית הריאליטי ״השפנפנות של יו״ - כתבה ספר שערורייתי במיוחד בשם Down the Rabbit Hole, ובו היא חושפת צדדים קצת פחות זוהרים של החיים באחוזה, לצד הפנר.



בעוד הפנר כינה אותה שקרנית וטען שהיא בסך הכל מנסה להישאר באור הזרקורים, רשתות הטלוויזיה האמריקאיות כבר פנו אליה בתקווה להפוך את הספר לסרט טלוויזיה. מדיסון הספיקה להתראיין לחדשות ערוץ E! ולדווח שהיא בודקת כמה אופציות כרגע ואפילו חושבת את מי הייתה מלהקת כדי שתגלם אותה. ״הייתי בוחרת מישהי צעירה, כי היא תגלם אותי כשרק התחלתי, בגיל 21. הייתי רוצה את אמה ווטסון לתפקיד או את לילי ג׳יימס. לילי היא הפייבוריטית שלי״.




הולי מדיסון. צילום: רויטרס