דביר בנדק סיים את התיכון עם תעודת אלקטרונאי. גם בשנים אחר כך, שום דבר בעשייה שלו לא רמז שהוא הולך לכיוון משחק: הוא התגייס לנח״ל, ואחרי השחרור נסע לטיול הגדול ונתקע באוסטרליה, שם עבד כנהג מונית במשך שנה וחצי. ״רק כשחזרתי לארץ התחלתי להתייחס ברצינות למשחק, ונרשמתי ללימודי תיאטרון באוניברסיטת תל אביב״, הוא מספר.
מאז, שיחק בעשרות הצגות, האחרונות שבהן: ״רביזור״ ו״דון ז׳ואן״ בגשר ו״שיגעון באופרה״ של הקאמרי וחיפה; בסרטים ״סיפור גדול״ ו״סימה וקנין מכשפה״, בסדרות להיט כמו ״המשרד״ ו״סברי מרנן״, וגם כפרזנטור של בנק (״מזרחי טפחות״) שעכשיו מצטלם לפרסומת חדשה.
הורדת 60 קילו. איך החיים החדשים?

״לא הייתי מגדיר את זה חיים חדשים, אבל בהחלט אפשר לקרוא לזה חיים שונים מאוד, בכל פרמטר. עם המשקל החדש קל יותר לעשות כל דבר, אפילו היום התארך לי, כי אני עושה דברים הרבה יותר מהר. אנשים מאוד מפרגנים לשינוי והתגובות חמות, אולי חוץ מכמה אנשים עם עודף משקל שקצת נבהלים, אבל אני מבין את זה, כי הייתי בדיוק שם״.
איך קורה שפתאום קם אדם שמן ואומר לעצמו ״די״?
״יום אחד אתה מבין שאתה כבר לא ילד, שיש לך ילדים שאתה מאוד רוצה שיהיה להם אבא עוד הרבה שנים, ואתה מודע לזה שבמשקלך הגבוה אתה מקטין את הסיכויים שזה יקרה. אחרי שהבנתי את זה, החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי, ובשביל שינוי כזה צריך את כל העזרה האפשרית״.
אמרת לא מזמן בראיון שיש לך הפרעת OCD (טורדנות כפייתית). איך זה מסתדר עם שינון טקסטים?
״צחקתי בעניין הפרעת ה-OCD, אבל בהחלט יש לי סוג של הפרעת סדר. מאוד חשוב לי סדר. זה מחזיק אותי בשליטה. טקסטים אני לומד די בקלות, אבל אני חייב לציין שזה לא נהיה יותר קל משנה לשנה. לאחרונה גם התחלתי להרכיב משקפיים, מרוב שינון טקסטים בחושך, בנסיעות בוואן להצגות״.
אתה מאוד מזוהה עם בנק מזרחי טפחות. הרבה אנשים בטח מתבלבלים וחושבים שאתה בנקאי מדופלם.
״מעט מאוד אנשים יודעים שאני בעצמי באמת בנקאי, ולכן בכל שאלה מקצועית שאני נתקל, אני נותן תשובה ארוכה, מפורטת ואחראית״.
עמדת בראש ארגון שח״ם שנים רבות. מה דעתך על מה שקרה עכשיו עם מירי רגב?
״אני כבר לא עומד בראש שח״ם מזה שלוש שנים, ולכן גם לא אגיב על השרה החדשה ולשאלות הקשורות לארגון ולעומד בראשו״.
איך אתה חי עם הביקורות השליליות על התוכנית ״הכל הולך״? מה אתה חושב באופן אישי על התוכנית והפורמט?
״התוכנית 'הכל הולך' הצליחה מאוד, בטח מול הביקורות, אבל בכל מקרה היא כבר לא משודרת, ונשאר להמתין בסבלנות לעונה הבאה. כרגע משודרת בערוץ 2 התוכנית 'המופע של רד ודביר', ואני מאוד נהנה לעשות את התוכנית המיוחדת הזו״.