בדיוק כשהיינו בטוחים שהטלוויזיה כבר לא תצליח להפתיע ולחדש את עצמה, מגיע ערוץ Lifetime האמריקאי וטורף את כל הקלפים, באופן שיכול להיתפס כגאוני או כדבילי לחלוטין (איכשהו האפשרות השנייה נראית לנו יותר סבירה).



מתברר שלאחרונה השיקו שם סדרה חדשה בשם Unauthorized, המגוללת את מה שהתרחש מאחורי הקלעים של הסדרות המצליחות מהניינטיז, כמו ״הצלצול הגואל״, ״מלרוז פלייס״ ו״בוורלי הילס 90210״, אבל - שימו לב - לא מדובר בתיעוד דוקומנטרי כמו שאתם מתארים לעצמכם, עם ראיונות השחקנים או משהו כזה. ממש לא. מדובר בתיעוד עלילתי שבמסגרתו לוהקו שחקנים אנונימיים, והם יגלמו את השחקנים המוכרים שגילמו את הדמויות המיתולוגיות. זה בסדר, גם לנו זה נשמע מוזר, אבל מסתבר שהסדרה תעסוק במה שקרה מאחורי הקלעים של הסדרות ההן, בהתבסס על שמועות וסיפורים. זה כולל, בין היתר, רומנים, תככים, התפרצויות זעם וסתם מתקפות אגו, כמו שאפשר לצפות למצוא על סטים כאלה.



השבוע נחשף הקאסט שלוהק לגלם את קאסט השחקנים המקורי של ״מלרוז פלייס״, ששודרה ברשת פוקס האמריקאית בין 1992־1999 - אוסף של שחקנים בלתי מוכרים שאוחזים בדמיון חיצוני כלשהו לשחקנים המקוריים. מוזר, כבר אמרנו? מלרוז, למקרה ששכחתם, הייתה סוג של אופרת סבון מבית היוצר של דארן סטאר (האיש שיצר גם את ״סקס והעיר הגדולה״) והופקה על ידי אהרון ספלינג. הסדרה עסקה במעלליהם של שכנים ושכנות אטרקטיביים להפליא, שגרו בקומפלקס דירות יוקרתי בלוס אנג׳לס. בשנים הראשונות שלה נהנתה הסדרה מנתוני רייטינג מרשימים, אבל הלכה והידרדרה ככל שהצוות המקורי נטש אותה, והעלילות הסקסיות התחלפו בתרחישים מופרכים. לטובת הסדרה החדשה של Lifetime גויסו שלל שחקנים כמו הת׳ר לוקליר, אנדרו שו, קורטני ת'ורן סמית ואחרים. למעשה השם המוכר היחיד בסדרה הוא דן קסטלנטה, שביומיום מדובב את הומר סימפסון ב״משפחת סימפסון״. כאן הוא יגלם את המפיק אהרון ספלינג.



סדרת הניינטיז הבאה על הכוונת היא ״בוורלי הילס 90210״, והמדור כבר סקרן לגלות מי יגלם את לוק פרי.



הפעם לגדולים


אחת הסיבות שבגללן צפייה בטלוויזיה כבר אינה מספקת אותנו והרגלי הצריכה שלנו מוכרחים להיות מסונכרנים עם המתרחש ברשת היא בדיוק זו - השבוע עלה לרשת סרטון בן עשר דקות, שהוצג לפני כמה חודשים בפני הנהלת רשת ABC, והיה זה שבסופו של דבר גרם להם להחליט להחזיר את ״החבובות״ אל המסך הקטן, בסדרת טלוויזיה חדשה שתעלה שם בשנה הבאה. הסדרה, שתיקרא The Muppets, תהיה מיועדת דווקא לקהל המבוגר של החבובות ותתאפיין בהומור למבוגרים בהרבה. היא תיעשה באווירת סדרות מוקומנטריות אחרות, כמו ״המשרד״ ו״רשות גנים ונוף״, ותעסוק בחייהן של ההטבות מחוץ לבמה ובעבודה על התוכנית שלהן. מהצצה ראשונית בסרטון הפרזנטציה, שהוצג בפסטיבל קומיק־קון לפני שבועיים, עושה רושם שזו עומדת להיות הסדרה המועדפת החדשה של המדור. בקדימון מככבים כל כוכבי החבובות המוכרים, ממיס פיגי וקרמיט ועד חבובות זניחות שאפילו פיגי כבר לא זוכרת. יש גם הופעות אורח של סלבס אנושיים, כמו אליזבת בנקס. אין דרך אחרת להגדיר את זה מלבד ״אדיר״.




"החבובות". צילום: צילום מסך יוטיוב


שאלה של חיים ומוות


יש עוד חודשים ארוכים עד שהעונה השישית של ״משחקי הכס״ תחזור למסך, אבל מעריצי הסדרה מתקשים להירגע מהספקולציות והשמועות, במיוחד על גורלו של ג'ון סנואו, שנדקר למוות עשרות פעמים בפרק סיום העונה החמישית. עכשיו, תמונת פפרצי חדשה של קית' הרינגטון, שמגלם את סנואו, מסעירה את הרשת ואת המעריצים: הרינגטון נצפה בשדה התעופה בלפסט שבצפון אירלנד, בסיס האם של ״משחקי הכס״, ועל פי השמועות הוא שם כדי להתחיל לעבוד על העונה הבאה - מה שאומר שג'ון סנואו בכל זאת יישאר בחיים. בהפקת הסדרה אוהבים לשמור הכל תחת מעטה סודיות כבד, ובשבועות שעברו מאז סיום העונה החמישית, הרינגטון העמיד פני תמים וטען שאין לו מושג מה יעלה בגורל הדמות שלו. שחקנים אחרים בסדרה, כמו מייסי ויליאמס (שמגלמת את אריה סטארק) אמרו שלדעתם ג׳ון סנואו מת באופן סופי. בסדרה כמו ״משחקי הכס״ באמת קשה לדעת איך הדברים יתפתחו, אבל המעריצים נחושים בדעתם למצוא תשובות, ועושה רושם שהגעתו של הרינגטון, שחי בלונדון, לצפון אירלנד עונה פחות או יותר על השאלה. או שהוא פשוט הגיע לאסוף צ׳ק פיצויים שמנמן.



"משחקי הכס" - ג'ון סנואו. צילום: באדיבות yes