אל תתנו לטקסים הממלכתיים ולשמלות המנופחות להטעות אתכם. מספיק לשמוע את אדלייד קיין ("זאב צעיר", "הטיהור"), המשחקת את מרי סטיוארט, מלכת סקוטלנד ב"ממלכה", כדי להבין עד כמה קשים יכולים להיות חייה של מלכה.



התמודדות בלתי פוסקת עם מגפה איומה, סכנות וחורשי רעה, סקס, מוות, תאווה לשלטון, ועוד פעם סקס, הם רק חלק מהאתגרים, עימם נאלצים המונרכים להתמודד בעונה השנייה של דרמת הלהיט התקופתית, שעלתה לאחרונה על המרקע.



בעונה השנייה נשלחת מרי לצרפת למסד את אירוסיה המתוכננים לפרנסס (טובי רגבו, "מר אף אחד"), בנו של מלך צרפת. את השידוך הפוליטי מסכן באש (טוכרנס קומבס, "שושלת טיודור"), אחיו למחצה של פרנסס, שמפתח רגשות יותר מדי חזקים למרי.
 

במקביל מתמודדים המלך והמלכה הצעירים, עם השלכותיה הקטלניות של מגפת הדבר שממיתה אלפים בצרפת. תחושת חוסר היציבות בממלכה, רק הולכת ומתחדדת, הודות לכל מיני אצילים שאפתנים ונקמניים, שמנסים לתקוע תריז בין מרי ופרנסס, ובשל איום מסתורי וקטלני, הגובה קורבנות בקצב מסחרר, הן מרחובות הכפר והן ממסדרונות הטירה.
 
מודעת היטב לסכנות האורבות מכל עבר, מרי סומכת בעיקר על עצמה ועל חברותיה הטובות, ומתמרנת היטב בין הצורך לשמור על הממלכה, דרישות המדינה ממנה והתשוקות והאינטרסים האישיים שלה.
 
"אומנם היא מכהנת כמלכת סקוטלנד במשך זמן רב, אבל בפועל היא לא יותר מבובה. היא ממש לא לקחה תפקיד פעיל בניהול המדינה, וכשהיא נקראת לדגל כדי למלא חלק פעיל בניהול צרפת, היא הייתה צריכה לגייס את כל הכישורים וחוכמת החיים שלה, כדי לעמוד במשימה שנפלה עליה. כיוון שפרנסס הוא שליט חדש, כל מי שמקורב לחצר המלוכה,  בודק אם ניתן לתמרן אותו, ולכן מצופה ממנה לעמוד לצד בעלה, ולסכל את כל המניפולציות והתככים נגדו". כך הסבירה קיין את המהפך שעוברת בת דמותה, בעונה החדשה ל"מיאמי הראלד".
 
מעריצי הסדרה, החוששים מירידה ניכרת במפלס הסקס והעירום - בהעדרו של המלך הנרי - יכולים להרגיע. השחקנית האוסטרלית בת ה-25, מבקשת להבהיר שלא רק שלא יהיה מחסור, אלא שהעונה השנייה גדושה אף יותר במין. "הספקתי כבר להתפשט 3 פעמים בפרקים הראשונים של העונה החדשה, ורק התחלנו. אין מקום לדאגה: יהיה הרבה סקס בעונה הנוכחית. מה גם שברגע שפרנסס ומרי יפסיקו לעשות סקס ולחלוק את יצועם, תיווצר בעיה רצינית במערכת היחסים שלהם".
 
האושר, הוא, כידוע, דבר רגעי גם כשמדובר במשפחת המלוכה. במקום ליהנות מראשיתם של חיי נישואיהם ועלייתם לכס המלוכה, מוצא את עצמו הזוג הצעיר במרכזו של משולש אהבה שמשחק תפקיד מרכזי בעונה השנייה. לולה (אנה פופלוול "סיפורני נרניה"), חברתה הטובה של מרי, מעמידה במבחן קשה את חברותם, אחרי שהיא יולדת את תינוקו של פרנסס. לא רק שהדינמיקה בין השתיים הופכת למוזרה ולא נוחה, אלא שהלידה מעמידה את המלכה החדשה של צרפת "בסיטואציה מאוד קשה. זה גורם למתח רב בינה לבעלה, היות והיא עצמה אינה מצליחה להיכנס להריון".

"ממלכה 2". ימי שלישי, 20:45, הוט 3 וחינם בהוט VOD